• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Commerce in Culture: States and Markets in the World Film Trade » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Commerce in Culture: States and Markets in the World Film Trade

ISBN-13: 9781403983800 / Angielski / Twarda / 2007 / 229 str.

Andrew J. Flibbert
Commerce in Culture: States and Markets in the World Film Trade Flibbert, A. 9781403983800 PALGRAVE USA - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Commerce in Culture: States and Markets in the World Film Trade

ISBN-13: 9781403983800 / Angielski / Twarda / 2007 / 229 str.

Andrew J. Flibbert
cena 201,72 zł
(netto: 192,11 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 192,74 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Commerce in Culture is an innovative study of how states have responded to the globalization of the film sector. Concerned with more than film content or substance, the book exposes the ongoing political and economic struggles that shape cultural production and trade in the world. The historical focus is on Hollywood's engagement with rivals and partners in two leading developing countries, Egypt and Mexico, beginning with the birth of their national film industries in the late 1920s. State and market institutions evolved differently in each context, acting like national prisms to mediate international competition and produce distinctive results. As filmmaking has become a dynamic focal point in the new economy, Commerce in Culture reveals a vital but neglected part of the global terrain.

Kategorie:
Nauka, Polityka
Kategorie BISAC:
Political Science > Public Policy - Cultural Policy
Political Science > Globalization
Political Science > Public Policy - Economic Policy
Wydawca:
PALGRAVE USA
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781403983800
Rok wydania:
2007
Wydanie:
2007
Ilość stron:
229
Waga:
0.46 kg
Wymiary:
21.59 x 13.97 x 1.75
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Obwoluta

"Flibbert is the first political scientist in the twenty-first century to pursue the implications of what was obvious back in the twentieth century to officials at the Departments of State and Commerce and at a dozen American embassies, as well as to national party fund-raisers, lawyers, and New York investors: the global film industry matters." - Robert Vitalis, Associate Professor of Political Science, University of Pennsylvania 'Commerce in Culture does two things brilliantly. First, it demonstrates not just 'the politics of culture' in the sense of socially constructed representations of national identity, but also a sophisticated analysis of how culture inflects political economy. Secondly, it does this in a bold comparative framework that goes well beyond the two main points of comparison. Flibbert's book sheds light on colonial history, postcolonial politics, the sometimes paradoxical processes of 'globalization', and, perhaps most importantly, the previously unappreciated high political stakes of culture.'

- Walter Armbrust, Middle East Centre, St. Antony's College

PART I: THE POLITICS OF CULTURAL PRODUCTION Introduction Explaining Policy Choice PART II: STATES, MARKETS, AND COMPETITION International Competition in Film Markets and Trade Policy State Institutions and Cultural Policy PART III: NATIONAL RESPONSES TO GLOBALIZATION Conclusions and Implications

ANDREW J. FLIBBERT is an Assistant Professor of Political Science at Trinity College in Hartford, Connecticut, USA.

Flibbert, Andrew J. Andrew Flibbert is an Assistant Professor of Polit... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia