• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Class Size and Pupil‐Teacher Ratios: Where Education and Economics Collide » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Class Size and Pupil‐Teacher Ratios: Where Education and Economics Collide

ISBN-13: 9781681235608 / Angielski / Miękka / 2016 / 146 str.

Chris Peers
Class Size and Pupil‐Teacher Ratios: Where Education and Economics Collide Peers, Chris 9781681235608 Information Age Publishing - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Class Size and Pupil‐Teacher Ratios: Where Education and Economics Collide

ISBN-13: 9781681235608 / Angielski / Miękka / 2016 / 146 str.

Chris Peers
cena 178,61
(netto: 170,10 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 177,87
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

This book provides a "primer" with respect to the debate about class size between economists andeducators. In particular it offers an overview of how economists look at school funding problems, andmakes a comparison between the work of the Chicago School and others like Eric Hanushek, whichhas focused intensely on the economic relationship between public spending on educational resourcesand the cost of equipping and expanding school infrastructure, and student outcomes. The booktherefore focuses on class size as a primary example of the way in which economists have come totreat teaching and learning as a site for the development of human capital.The book also takes a historical look at the debate about class size from the perspective of theories about public choice, which haveemerged from the Chicago School through the writings of Milton Friedman. This raises the issue of how the notion of the "public" isunderstood, and whether educators and economists are coming from different perspectives about what schools should do for thecommunity. Many educationists think about the problem of class size from the perspective of a classroom teacher, who must "eyeball"her students and regard them as flesh‐and‐blood individuals, whereas economists deal in statistical numbers and shouldtherefore be understood as regarding class size as symptomatic of population issues.The book surveys the two sides of the long‐standing debate about class size and its supposed relationship to student achievement.The aim is to disclose a theoretical principle that is adopted by both sides in the debate, even if neither side is conscious of it. Thisprinciple relates to the issue of individuals and populations as a binary opposition thatsupplies either side with a valid viewpoint. The book explores this principle, arguing thateach of these opposing perspectives depends on the other for its own logical outcome. Thebook analyses the procedure of opposing individuals to populations and demonstrates thatthe question of class size could be more effectively approached by dealing with the principlethat is at its core.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Parent Participation
Education > Educational Policy & Reform
Education > Classroom Management
Wydawca:
Information Age Publishing
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781681235608
Rok wydania:
2016
Ilość stron:
146
Waga:
0.21 kg
Wymiary:
23.39 x 15.6 x 0.79
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia