• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Choices, Values, and Frames » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Choices, Values, and Frames

ISBN-13: 9780521627498 / Angielski / Miękka / 2000 / 860 str.

Daniel Kahneman; Amos Tversky
Choices, Values, and Frames Daniel Kahneman Amos Tversky 9780521627498 Cambridge University Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Choices, Values, and Frames

ISBN-13: 9780521627498 / Angielski / Miękka / 2000 / 860 str.

Daniel Kahneman; Amos Tversky
cena 526,45 zł
(netto: 501,38 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 342,49 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 16-18 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Choices, Values, and Frames presents an empirical and theoretical challenge to classical utility theory, offering prospect theory as an alternative framework. Extensions and applications to diverse economic phenomena and to studies of consumer behavior are discussed. The book also elaborates on framing effects and other demonstrations that preferences are constructed in context, and it develops new approaches to the standard view of choice-based utility. As with the classic 1982 volume, Judgment Under Uncertainty, this volume is comprised of papers published in diverse academic journals. The editors have written several new chapters and a preface to provide a context for the work.

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Decision Making & Problem Solving
Psychology > Cognitive Psychology & Cognition
Wydawca:
Cambridge University Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780521627498
Rok wydania:
2000
Ilość stron:
860
Waga:
1.17 kg
Wymiary:
23.11 x 15.49 x 4.83
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

' ... full of great articles, including many of the most important ever written about decision research ... More than compensating for any shortcomings is a fascinating and moving introduction written by Kahneman about his collaboration with Tversky. This is inspiring stuff. Even if you already have most of the articles from the book in your file drawer, it is worth getting just for this introduction.' Journal of Behavioural Decision Making

1. Choices, values, and frames; Part I. Prospect Theory and Extensions: 2. Prospect theory: an analysis of decision under risk; 3. Advances in prospect theory: cumulative representation of uncertainty; Part II. The Certainty Effect and the Weighting Function: 4. Compound invariant weighting function in prospect theory; 5. Weighing risk and uncertainty; 6. A belief-based account of decision under uncertainty; Part III. Loss Aversion and the Value Function: 7. Loss aversion in riskless choice: a reference-dependent model; 8. Anomalies: the endowment effect, loss aversion, and status quo bias; 9. The endowment effect and evidence of nonreversible indifference curves; 10. A test of the theory of reference-dependent preferences; Part IV. Framing and Mental Accounting: 11. Rational choice and the framing of decisions; 12. Framing, probability distortions, and insurance decisions; 13. Mental accounting matters; Part V. Applications: 14. Toward a positive theory of consumer choice; 15. Prospect theory in the wild: evidence from the field; 16. Myopic loss aversion and the equity premium puzzle; 17. Fairness as a constraint on profit seeking: entitlements in the market; 18. Money illusion; 19. Labor supply of New York City cab drivers: one day at a time; 20. Are investors reluctant to realize their losses?; 21. Timid choices and bold forecasts: a cognitive perspective on risk taking; 22. Overconfidence and excess entry: an experimental approach; 23. Judicial choice and disparities between measures of economic values; 24. Contrasting rational and psychological analyses of political choice; 25. Conflict resolution: a cognitive perspective; Part VI. The Multiplicity of Value: Reversals of Preference: 26. The construction of preference; 27. Contingent weighting in judgment and choice; 28. Context-dependent preferences; 29. Ambiguity aversion and comparative ignorance; 30. The evaluability hypothesis: explaining joint-separate preference reversals and beyond; Part VII. Choice over Time: 31. Preferences for sequences of outcomes; 32. Anomalies in intertemporal choice: evidence and an interpretation; Part VIII. Alternative Conceptions of Value: 33. Reason-based choice; 34. Value elicitation: is there anything in there?; 35. Economists have preferences, psychologists have attitudes: an analysis of dollar responses to public issues; Part IX. Experienced Utility: 36. Endowments and contrast in judgments of well-being; 37. A bias in the prediction of tastes; 38. The effect of purchase quantity and timing on variety-seeking behavior; 39. Back to Bentham? Explorations of expereiences utility; 40. New challenges to the rationality assumption.

Daniel Kahneman, geboren 1934 in Tel-Aviv, ist einer der weltweit einflussreichsten Kognitionspsychologen. Nach Stationen an der Hebrew University in Jerusalem und der University of British Columbia war er bis 1994 Professor an der University of California in Berkeley und hält seither die Eugene-Higgins-Professur für Psychologie an der Woodrow Wilson School der Princeton University. Kahnemann revolutionierte die Wissenschaft vom menschlichen Verhalten, indem er die Erkenntnisse der Hirnforschung und der Verhaltensbiologie zusammenführt und auf die Wirtschaftswissenschaften anwendet. Für seine Arbeit erhielt Kahneman zahlreiche Ehrenpreise namhafter Universitäten und wurde 2002 als erster Nicht-Ökonom mit dem Wirtschaftsnobelpreis ausgezeichnet.

Kahneman, Daniel Daniel Kahneman is Eugene Higgins Professor of Psy... więcej >
Tversky, Amos fm.author_biographical_note3... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia