• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Celebrity: Capitalism and the Making of Fame » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Celebrity: Capitalism and the Making of Fame

ISBN-13: 9780745641041 / Angielski / Twarda / 2016 / 216 str.

Milly Williamson
Celebrity: Capitalism and the Making of Fame Williamson, Milly 9780745641041 Polity Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Celebrity: Capitalism and the Making of Fame

ISBN-13: 9780745641041 / Angielski / Twarda / 2016 / 216 str.

Milly Williamson
cena 280,67
(netto: 267,30 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 279,51
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

It is a truism to suggest that celebrity pervades all areas of life today. The growth and expansion of celebrity culture in recent years has been accompanied by an explosion of studies of the social function of celebrity and investigations into the fascination of specific celebrities. And yet fundamental questions about what the system of celebrity means for our society have yet to be resolved:

Is celebrity a democratization of fame or a powerful hierarchy built on exclusion? Is celebrity created through public demand or is it manufactured? Is the growth of celebrity a harmful dumbing down of culture or an expansion of the public sphere? Why has celebrity come to have such prominence in today's expanding media?

Milly Williamson unpacks these questions for students and researchers alike, re-examining some of the accepted explanations for celebrity culture. The book questions assumptions about the inevitability of the growth of celebrity culture, instead explaining how environments were created in which celebrity output flourished. It provides a compelling new history of the development of celebrity (both long-term and recent) which highlights the relationship between the economic function of celebrity in various media and entertainment industries and its changing social meanings and patterns of consumption.

Kategorie:
Nauka
Kategorie BISAC:
Social Science > Media Studies
Social Science > Popular Culture
Wydawca:
Polity Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780745641041
Rok wydania:
2016
Ilość stron:
216
Waga:
0.44 kg
Wymiary:
23.6 x 15.1 x 2.1
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

′The book we’ve been waiting for! At last, a lucid guide to the political economy of celebrity culture. Ranging from the gendered star system of eighteenth–century theatre to the abuse of "ordinary" people in contemporary reality TV, Milly Williamson brings historical and theoretical sophistication to her lively analysis of the mutating relationship between celebrity and capitalism – all the while foregrounding "competing ideals and values about what it means to be human".′
Jo Littler, City University, London

′There are myths about celebrity. Is it a sign of a decaying culture? Is it part of human nature to obsess over stars? Milly Williamson sidesteps these tired questions to get to the heart of the matter by providing the economic history that underpins the phenomenon. A game–changing contribution.′
Toby Miller, University of California, Riverside

"…a much needed contribution to the sprawling field of celebrity studies"
Communication

Contents
Acknowledgements
Chapter One: What is Celebrity? The Changing Character of Fame
Chapter Two: Celebrity and the Theatre: modernity and commercial culture
Chapter Three: Celebrity and the industrialisation of cultural production: the case of the mass press and the cinema
Chapter Four: Celebrity and News
Chapter Five: Ordinary Celebrity
Chapter Six: Social media and celebrity: the internet of ‘self’
Conclusion
Notes
References
Index

Milly Williamson is a senior lecturer in Film and Television Studies at Brunel University. She has published work on television fan cultures, television celebrity, horror, gender and consumption.

Williamson, Milly Milly Williamson is Senior Lecturer in Mass Commun... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia