ISBN-13: 9788381782616 / Polski / broszurowa / 2020 / 54 str.
W listopadzie 1859 roku miało miejsce wodowanie francuskiego La Gloire. Był to pierwszy na świecie pełnomorski okręt pancerny co prawda zbudowany z drewna, ale z kadłubem pokrytym ochronną warstwą płyt żelaznych. Wielka Brytania, aby nie dać się wyprzedzić, zwodowała w następnym roku swoją własną jednostkę tego typu. Był to HMS Warrior, który po wejściu do służby stał się najpotężniejszym okrętem wojennym na świecie. Podobnie jak Dreadnought pół wieku później, okręt ten zmienił na zawsze naturę wojny morskiej i stał się iskrą rozpoczynającą szalony wyścig zbrojeń. Elegancki i jednocześnie potężny, HMS Warrior ucieleśniał postęp techniczny początku ery wiktoriańskiej oraz ducha nowej ery pary, żelaza i siły ognia. W pełni ilustrowana i zawierająca szczegółowe przekroje książka opisuje brytyjskie okręty pancerne od ich opracowania i pojawienia się w 1860 do 1875 przełomowego roku, podczas którego zbudowano nową generację zdecydowanie nowoczesnych pancerników wieżowych.
W listopadzie 1859 roku miało miejsce wodowanie francuskiego La Gloire. Był to pierwszy na świecie pełnomorski okręt pancerny co prawda zbudowany z drewna, ale z kadłubem pokrytym ochronną warstwą płyt żelaznych. Wielka Brytania, aby nie dać się wyprzedzić, zwodowała w następnym roku swoją własną jednostkę tego typu. Był to HMS Warrior, który po wejściu do służby stał się najpotężniejszym okrętem wojennym na świecie. Podobnie jak Dreadnought pół wieku później, okręt ten zmienił na zawsze naturę wojny morskiej i stał się iskrą rozpoczynającą szalony wyścig zbrojeń. Elegancki i jednocześnie potężny, HMS Warrior ucieleśniał postęp techniczny początku ery wiktoriańskiej oraz ducha nowej ery pary, żelaza i siły ognia. W pełni ilustrowana i zawierająca szczegółowe przekroje książka opisuje brytyjskie okręty pancerne od ich opracowania i pojawienia się w 1860 do 1875 przełomowego roku, podczas którego zbudowano nową generację zdecydowanie nowoczesnych pancerników wieżowych.