• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Brokers, Voters, and Clientelism: The Puzzle of Distributive Politics » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Brokers, Voters, and Clientelism: The Puzzle of Distributive Politics

ISBN-13: 9781107042209 / Angielski / Twarda / 2013 / 344 str.

Susan C. Stokes; Thad Dunning; Marcelo Nazareno
Brokers, Voters, and Clientelism: The Puzzle of Distributive Politics Stokes, Susan C. 9781107042209 Cambridge University Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Brokers, Voters, and Clientelism: The Puzzle of Distributive Politics

ISBN-13: 9781107042209 / Angielski / Twarda / 2013 / 344 str.

Susan C. Stokes; Thad Dunning; Marcelo Nazareno
cena 366,74
(netto: 349,28 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 332,47
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Brokers, Voters, and Clientelism addresses major questions in distributive politics. Why is it acceptable for parties to try to win elections by promising to make certain groups of people better off, but unacceptable and illegal to pay people for their votes? Why do parties often lavish benefits on loyal voters, whose support they can count on anyway, rather than on responsive swing voters? Why is vote buying and machine politics common in today's developing democracies but a thing of the past in most of today's advanced democracies? This book develops a theory of broker-mediated distribution to answer these questions, testing the theory with research from four developing democracies, and reviews a rich secondary literature on countries in all world regions. The authors deploy normative theory to evaluate whether clientelism, pork-barrel politics, and other non-programmatic distributive strategies can be justified on the grounds that they promote efficiency, redistribution, or voter participation."

Kategorie:
Nauka, Polityka
Kategorie BISAC:
Political Science > Political Process - Campaigns & Elections
Wydawca:
Cambridge University Press
Seria wydawnicza:
Cambridge Studies in Comparative Politics (Hardcover)
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781107042209
Rok wydania:
2013
Numer serii:
000345728
Ilość stron:
344
Waga:
0.59 kg
Wymiary:
23.11 x 15.24 x 2.54
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

'Brokers deserves every bit of attention it will garner … Brokers, Voters, and Clientelism is a model of theoretical precision, conceptual clarity, and impeccable logical reasoning, and its measured inferences, which are supported by exhaustive, careful empirical work, are placed within a proud tradition pioneered by V. O. Key, David Mayhew, Edward Banfield and other intellectual giants who young scholars often do not take the time to read.' Frances Hagopian, Perspectives on Politics

Part I. Modalities of Distributive Politics: 1. Between clients and citizens: puzzles and concepts in the study of distributive politics; Part II. The Micro-Logic of Clientelism: 2. Gaps between theory and fact; 3. A theory of broker-mediated distribution; 4. Testing the theory of broker-mediated distribution; 5. A disjunction between the strategies of leaders and brokers?; 6. Clientelism and poverty; Part III. The Macro-Logic of Vote-Buying: What Explains the Rise and Decline of Political Machines?: 7. Party leaders against the machine; 8. What killed vote buying in Britain and the United States?; Part IV. Clientelism and Democratic Theory: 9. What's wrong with buying votes?

Stokes, Susan C. Susan Stokes is John S. Saden Professor of Politic... więcej >
Dunning, Thad Thad Dunning is Professor of Political Science at ... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia