• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Big Mall » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Big Mall

ISBN-13: 9781552454725 / Angielski / Miękka / 2024

Kate Black
Big Mall Kate Black 9781552454725 Coach House Books - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Big Mall

ISBN-13: 9781552454725 / Angielski / Miękka / 2024

Kate Black
cena 70,41
(netto: 67,06 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 70,25
Termin realizacji zamówienia:
ok. 10-14 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

A phenomenology of the mall: If the mall makes us feel bad, why do we keep going back? In a world poisoned by capitalism, is shopping what makes life worth living? In less than a century, the shopping mall has morphed from a blueprint for a socialist utopia to something else entirely: a home to disaffected mallrats and depressed zoo animals, a sensory overload and consumerist trap. Kate Black grew up in North America's largest mall: West Edmonton Mall – a mall on steroids. It’s the site of a notoriously lethal rave for teenagers, a fatal rollercoaster accident, and more than one gun-range suicide; it’s where oil field workers reap the social mobility of a boom-and-bust economy, the impossibly large structure where teens attempt to invent themselves in dark Hollister sales racks and weird horny escapades in the indoor waterpark. It’s a place people love to hate and hate to love – a site of pleasure and pain, of death and violence, of (sub)urban legend. Can malls tell us something important about who we are? Blending a history of shopping with a story of coming-of-age in North America’s largest and strangest mall, Big Mall investigates how these structures have become the ultimate symbol of late-capitalist dread – and, surprisingly, a subversive site of hope. Ultimately, a close look at the mall reveals clues to how a good life in these times is possible. "Speaking as a child of PacSun and Hot Topic myself, Big Mall is like a madeleine dipped in Orange Julius. Like a mall, the book itself has a lot of everything, a sublime mix of memoir, history, and cultural criticism. Kate Black is a learned Virgil in the consumerist Inferno, always avoiding the obvious and leading us to surprising connections—oil, suicide, Reddit, squatters, dolphins. Whether malls fill you with nostalgia or horror, this book will change your relationship to the world we've constructed around us.” – Tony Tulathimutte, author of Private Citizens "Before there was Instagram, there was the mall. But what happens when a seasonless, tacky, fantasyland is all you knew growing up? How does one embrace a genuinely fake experience? Or to be more precise, a fake but genuine experience? Kate Black’s Big Mall is a smart, sentimental, and perspective-shifting look at the outsized role that big malls play in modern life. Love ‘em or hate ‘em, one thing’s for sure: after reading this book, you’ll never look at a mall in the same way again." – Ziya Tong, Science broadcaster & author of The Reality Bubble

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Social Science > Sociology - Urban
History > Social History
Social Science > Popular Culture
Wydawca:
Coach House Books
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781552454725
Rok wydania:
2024
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia