• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Best Practices in Marketing and Their Impact on Quality of Life » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Best Practices in Marketing and Their Impact on Quality of Life

ISBN-13: 9789400758773 / Angielski / Twarda / 2013 / 260 str.

Helena Maria Alves
Best Practices in Marketing and Their Impact on Quality of Life Alves, Helena 9789400758773  - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Best Practices in Marketing and Their Impact on Quality of Life

ISBN-13: 9789400758773 / Angielski / Twarda / 2013 / 260 str.

Helena Maria Alves
cena 402,53
(netto: 383,36 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 385,52
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Gathering cases from around the world, this book reviews best practices in marketing and their impact on quality of life. Each case details a specific social problem and the marketing strategy adopted to resolve it, plus results for society and individual.

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Social Science > Socjologia
Business & Economics > Marketing - General
Social Science > Antropologia - Kultury
Język:
Angielski
ISBN-13:
9789400758773
Rok wydania:
2013
Wydanie:
2013
Numer serii:
000459405
Ilość stron:
260
Waga:
0.55 kg
Wymiary:
24.2 x 15.9 x 2.0
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01

Contributors.- Reviewers.- Foreword: Joseph M. Sirgy.- PART I. THEORETICAL NOTE AND SUMMARIES.- Chapter 1. Quality of Life Marketing: An Introduction to the Topic; Helena Alves and José L. Vázquez.- Chapter 2. Case Content Summaries.- PART II. CASES.- Chapter 3. Case 1 - The Alliance for Appalachia (Case country: U.S.A.); Walter Wymer.- Chapter 4. Case 2 - Stakeholders' Reactions to an Upstream Intervention to improve Children's Diets (Case country: Australia); Simone Pettigrew and Melanie Pescud.- Chapter 5. Case 3 - Marketing Strategy of Museums: The Case of the New Acropolis Museum in Athens, Greece (Case country: Greece); Rodoula H. Tsiotsou and Eleni P. Mavragani.- Chapter 6. Case 4 - Communicating Town (Case country Slovakia); Anna Vaňová, Alica Božiková and Miroslav Foret.- Chapter 7. Case 5 - Get Your Life into Gear (Case country: Ireland); Sinead Duane and Christine Domegan.- Chapter 8. Case 6 - Development of a Marketing Strategy for German Minority Association in Croatia (Case country: Croatia); Mirna   Leko Šimić and Renata Trischler.- Chapter 9. Case 7 - Place Marketing and Residents' Perceptions of Improvements on Quality of Life (Case country: Portugal); Helena Alves and José L. Vázquez.-Chapter 10. Case 8 - Relationship Marketing in the Local Authority (Case country: Slovak Republik); Katarína Petríková and Anna Vaňová.- Chapter 11. Case 9 - The Role of Health Marketing in Educating the Demand for the Public Hospital Emergency Services (Case country: Spain); Juan Miguel Rey Pino.- Chapter 12. Case 10 - Hagar: From Darkness to Hope in Cambodia (Case  country: Australia); Coralie Nancarrow, Rebecca Larsen, Sean Wriglew, Dave Webb.- Chapter 13. Case 11 - Organ Donation in Ireland: Can Social Marketing and Infrastructural Changes Improve Donation Rates (Case country: Ireland); Maurice Murphy.- Chapter 14. Case 12 - How a Municipality can serve the Elderly Public: The Case of the Ages Space (Case country: Portugal); Arminda de Paço.- Chapter 15. Case 13 - Preventing Diabetes-Related Amputations (Case country: Australia); Jessica Price.- Chapter 16. Case 14 - Qimaavik Women's Shelter (Case country: Canada); Anne Lavack.- Chapter 17. Case 15 - Improving Employees' Quality of Life (Case country: Spain); M. Isabel Sánchez-Hernández and M. Purificación García-Miguélez.-

Helena Alves is assistant professor at the University of Beira Interior, Portugal. She has a PhD in Management and she has been doing research in the area of public and nonprofit marketing. Currently she is editor of the International Review on Public and nonprofit marketing. She Is member of several editorial boards, namely of The service Industries Journal, of the Journal of Business Excellence, of the International Entrepreneurship and Management Journal, and of the Journal of Service Science and Management. She has published some articles in The Service Industries Journal, Total Quality Management, International Review on Public and non-Profit Marketing, Management Decision, Journal of Educational Management, and Services Business, among others, and has authored and co-authored some book chapters.



This book is based on the premise that marketing is central to understanding and advancing companies, businesses, countries, major economic areas and every-day problems. It opposes the view held by some social scientists that the positive effects of marketing in a society are a product of capitalist enterprises and that marketing involves excessive exploitation and is a tool for creating and maintaining their power structures. To illustrate its point, the book examines successful marketing practices with implications for consumers’ quality of life. Its compilation of cases from all over the world provides a unique and concise review of best practices in marketing and their impact on QOL. Each case in the book presents a specific social problem and discusses details of the marketing strategy adopted to resolve it, as well as the results obtained both for society at large and in terms of the citizens’ quality of life. In addition, each case addresses the theoretical background of the specific area of marketing used in the case.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia