• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

BBC Sport in Black and White » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

BBC Sport in Black and White

ISBN-13: 9781137454997 / Angielski / Twarda / 2016 / 347 str.

Richard Haynes
BBC Sport in Black and White Richard Haynes 9781137454997 Palgrave MacMillan - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

BBC Sport in Black and White

ISBN-13: 9781137454997 / Angielski / Twarda / 2016 / 347 str.

Richard Haynes
cena 401,58
(netto: 382,46 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 385,52
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

This book provides the first detailed account of the formative decades of BBC televised sport when it launched its flagship programmes Sportsview, Grandstand and Match of the Day.

Kategorie:
Nauka, Historia
Kategorie BISAC:
Performing Arts > Television - History & Criticism
Social Science > Media Studies
Sports & Recreation > History
Wydawca:
Palgrave MacMillan
Seria wydawnicza:
Palgrave Studies in the History of the Media
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781137454997
Rok wydania:
2016
Numer serii:
000395922
Ilość stron:
347
Waga:
0.54 kg
Wymiary:
16.1 x 21.67 x 2.49
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

"The book ... has been enriched by the presence of the BBC, and it has also been affected in numerous ways by the presence of cameras in the rules, the engagements of audiences and lure of advertisers. Readers interested in the evolution of sport, social and cultural history and the development of technology will be similarly enriched by this nostalgic and worthy work." (Jon Gemmell, The International Journal of the History of Sport, March 17, 2019)

 

Acknowledgements.- 1.          Introduction: Why BBC Television Sport?.- 2.          Pre-War TV Sport.- 3.          Lobby, Dimmock and the Monopoly of Post-War Televised Sport.- 4.          Innovation, Eurovision and the World Cup.- 5.          Televising Test Cricket.- 6.          Sportsview: Television’s Sports Page.- 7.          Cowgill, Coleman and Grandstand.- 8.          Prestige of the nation: International ‘Rugger’.- 9.          The Grand National.- 10.      Boxing and The Power of Promoters.- 11.     Golf: From Minority Interest to Commercial Megolith.- 12.      Today’s sport on your screen tonight: Sport Special and Match of the Day.- 13.      From Eurovision to Global BBC Sport: Sweden, Rome, Tokyo.- 14.      Wimbledon, Colour and the Open Era.- 15.      They think it’s all over... 1966 and the New Era of TV Sport.- Notes.- Bibliography

Richard Haynes is Professor of Communications, Media and Culture and Member of the Stirling Media Research Institute at the University of Stirling, UK. He is author or co-author of several books on the relationships between sport and the media including The Football Imagination: The Rise of Football Fanzine Culture (1995), Football in the New Media Age (2003) and Power Play: Sport, the Media and Popular Culture (2009).


This book provides the first detailed account of the formative decades of BBC televised sport when it launched its flagship programmes Sportsview, Grandstand and Match of the Day. Based on extensive archival research in the BBC’s written archives and interviews with leading producers, editors and commentators of the period, it provides a ‘behind-the-scenes’ narrative history of this major institution of British cultural life. In 2016 the BBC celebrated the fiftieth anniversary of its television coverage of England’s World Cup victory. Their coverage produced one of the most oft-played moments in the history of television, Kenneth Wolstenholme’s famous line: ‘Some people are on the pitch, they think it’s all over … it is now!’ as Geoff Hurst scored England’s fourth goal, securing England’s 4-2 victory. It was a landmark in English football as well as a watershed in the BBC’s highly professionalised approach to televised sport. How the BBC reached this peak of television expertise, and who was behind their success in developing the techniques of televised sport, is the focus of this book.

 



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia