• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Authenticity and the Cultural Politics of Work: New Forms of Informal Control » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Authenticity and the Cultural Politics of Work: New Forms of Informal Control

ISBN-13: 9780199547159 / Angielski / Twarda / 2009 / 224 str.

Peter Fleming
Authenticity and the Cultural Politics of Work: New Forms of Informal Control Fleming, Peter 9780199547159 Oxford University Press, USA - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Authenticity and the Cultural Politics of Work: New Forms of Informal Control

ISBN-13: 9780199547159 / Angielski / Twarda / 2009 / 224 str.

Peter Fleming
cena 653,25 zł
(netto: 622,14 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 628,60 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

The 'personal' was once something to be put to one side in the work place: a 'professional manner' entailed the suppression of private life and feelings. Now many large corporations can be found exhorting their employees to simply be themselves.
This book critically investigates the increasing popularity of personal authenticity in corporate ideology and practice. Rather than have workers adhere to depersonalising bureaucratic rules or homogenous cultural norms, many large corporations now invite employees to simply be themselves. Alternative lifestyles, consumption, ethics, identity, sexuality, fun, and even dissent are now celebrated since employees are presumed to be more motivated if they can just be themselves.
Does this freedom to express one's authenticity in the workplace finally herald the end of corporate control? To answer this question, the author places this concern with authenticity within a political framework and demonstrates how it might represent an even more insidious form of cultural domination. The book especially focuses on the way in which private and non-work selves are prospected and put to work in the firm. The ideas of Hardt and Negri and the Italian autonomist movement are used to show how common forms of association and co-operation outside of commodified work are the inspiration for personal authenticity. It is the vibrancy, energy and creativity of this non-commodified stratum of social life that managerialism now aims to exploit. Each chapter explores how this is achieved and highlights the worker resistance that is provoked as a result. The book concludes by demonstrating how the discourse of freedom underlying the managerial version of authenticity harbours potential for a radical transformation of the contemporary corporate form.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Zarządzenie i techniki zarządzania
Business & Economics > Organizational Behavior
Wydawca:
Oxford University Press, USA
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780199547159
Rok wydania:
2009
Ilość stron:
224
Waga:
0.50 kg
Wymiary:
23.37 x 16.0 x 1.78
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Obwoluta

Peter Fleming is Professor of Organization Theory at Queen Mary College, University of London. He has previously held posts at Melbourne University and Cambridge University. His research has focused on the changing nature of the corporate power relations and the types of resistance that challenge corporate domination. These ideas are summarised in the book co-authored with André Spicer Contesting the Corporation: Power, Resistance and Struggle in Organizations (2007, Cambridge University Press). He has also researched corporate corruption and published the book Charting Corporate Corruption: Agency, Structure and Escalation (2009, Edward Elgar).

Fleming, Peter Fleming has a Bachelor of Arts degree in English L... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia