• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Audiovisual Media and Identity Issues in Southeastern Europe » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Audiovisual Media and Identity Issues in Southeastern Europe

ISBN-13: 9781443829304 / Twarda / 2011 / 325 str.

Eckehard Pistrick;Gretel Schwörer;Nicola Scaldaferri
 - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Audiovisual Media and Identity Issues in Southeastern Europe

ISBN-13: 9781443829304 / Twarda / 2011 / 325 str.

Eckehard Pistrick;Gretel Schwörer;Nicola Scaldaferri
cena 231,00 zł
(netto: 220,00 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 223,04 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

The edited volume Audiovisual Media and Identity Issues in Southeastern Europe is an attempt to meet the challenges of text-based scholarship, to break medial one-dimensionality dictated by textuality and to shift the focus to the aural and visual dimensions of identity in a part of Europe heavily marked by the dynamics of political, cultural and social change, particularly during the last decades. The objective of this endeavour is to examine identity in Southeastern Europe by means of its communication media, specifically that of the photographic image and the sound recording.How are identities communicated? How are they performed and made physically perceptible? Brought to a point, the primary issue is one of how people perceive themselves and their environment on the basis of communication media, seen through a lens of different disciplines (social anthropology, ethnomusicology, media studies, sociology and history) and methodologies from the point of view of scholars from Southeastern Europe and their Western European colleagues. The book pursues a distinct comparative and historical perspective, examining the media representations from socialist and pre-socialist periods in relation to the role media play in the postsocialist discourse. Another focus is laid on local media representations and their impact on local self-images. This distinct historical and local approach allows new insights into how identities are constructed, performed and negotiated in the light of media, resulting in different forms of interpreting, re-appropriating and re-evaluting the past and traditions. This opens up questions on the role of media in relation to cultural policies and their potential to preserve or to transform local cultural heritage.The book is also an important contribution to the field of postsocialist studies in anthropology. It sheds a distinct cultural view on postsocialist transformation processes. Through a wide range of examples and first-hand results of basic field research from Greece, Bulgaria, Romania, Serbia, Albania and Slovenia this volume provides an opportunity for a comparative reconsideration of similar phenomena across national borders. It may serve also as a methodological reference work for scholars who are interested in the different ways of how to develop and practice “media reflexivity” in their own field research.

Kategorie:
Inne
Kategorie BISAC:
Social Science > Media Studies
Wydawca:
Cambridge Scholars Publishing (RJ)
ISBN-13:
9781443829304
Rok wydania:
2011
Ilość stron:
325
Oprawa:
Twarda
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia