• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Attitudinal Judgment » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Attitudinal Judgment

ISBN-13: 9781461382539 / Angielski / Miękka / 2011 / 239 str.

Richard J. Eiser
Attitudinal Judgment Richard J. Eiser 9781461382539 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Attitudinal Judgment

ISBN-13: 9781461382539 / Angielski / Miękka / 2011 / 239 str.

Richard J. Eiser
cena 201,24
(netto: 191,66 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 192,74
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

Despite the central place that the study of attitudes has long held in social psycho logical research, the last decade or so has been relatively quiet as far as the de velopment of attitude theory has been concerned. If one looks back to the Yale studies on communication and persuasion in the 1950s, followed by the massive literature derived from cognitive dissonance theory and its alternatives, there may be a temptation to think that the well of researchable questions has run almost dry. The purpose of this book is to convince the reader that this is not the case. On the contrary, a new look at the concept of attitude offers the prospect of as rich and varied a range of questions as ever before. The term "new look" is an old one in social psychology. It was used 30 to 40 years ago as the designation for the school of thought which held that "basic" psychological processes such as perception, cognition, learning, and memory could be influenced by attitudes, motives, and values. There are still lessons to be learned from that period, and the new "new look" that is now emerging incorporates some of these same themes, albeit in the context of changing issues and emphases."

Kategorie:
Nauka, Psychologia
Kategorie BISAC:
Social Science > General
Medical > Medycyna
Psychology > Personality
Wydawca:
Springer
Seria wydawnicza:
Springer Series in Social Psychology
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781461382539
Rok wydania:
2011
Wydanie:
Softcover Repri
Numer serii:
000022126
Ilość stron:
239
Waga:
0.40 kg
Wymiary:
23.5 x 15.5
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

I. Value, Relativity, and Polarization.- 1. Value Judgments: Toward a Relational Theory of Happiness.- Overview of the Theory.- Formal Statement of the Theory.- Applications.- Conclusion.- 2. Psychological Perspective in Attitude Research.- Some Principles of Absolute Judgment.- The Perspective Model of Attitudes.- Judgments on Congeneric Attitude Scales.- Some Abiguous Findings.- Conclusions.- 3. Accentuation Theory, Polarization, and the Judgment of Attitude Statements.- Judgment of Attitude Statements and the Effect of Judges’ Attitudes.- Anchoring and Contrast.- Interpretations of the Contrast Effect.- Assimilation and Polarization.- Accentuation Theory—Basic Principles.- Applying Accentuation Theory to the Judgment of Attitude Statements.- Connotations of Judgmental Language—A Neglected Variable.- Categorization, Congruity, and Appropriateness.- Conclusions.- 4. The Polarizing Effects of Affective Intensity.- Affect and Attitudes.- Effects of Affective Intensity.- Implications for the Study of Affect and Cognition.- II. Intergroup Attitudes.- 5. Attributing Attitudes to Members of Groups.- Balance and Functional Theories.- Some Data Analyses.- Interpretation.- Attributing Preferences to the Public.- An Attributional Theory of Experiences and Resource Allocation in.- Social Movement Organizations.- Conclusion.- 6. Stereotyping and Sampling Biases in Intergroup Perception.- Internal Mechanisms that Constrain the Perception of Social Groups.- Social Forces that Constrain the Sampling of Events for In-Group and Out-Group Members.- Overview.- 7. Language and Intergroup Attitudes.- Assessment Procedures.- Findings from Speaker Evaluation Research.- Mechanisms and Determinants.- Framework for Extending Research on Language Attitudes.- An Intergroup Model of Language Attitudes.- Conclusions.- III. Salience, Schematic Processing, and Attitude Change.- 8. Dimensional Salience, Judgment, and Attitudes.- Dimensional Salience.- Dimensional Salience, Preference, and Judgment.- Expectancy-Value Models and Salience.- Attitudes and Salience: Some Empirical Findings.- Salience and Attitude Change.- Conclusions.- 9. Attitudes and Attitude Change: Mindlessness—Mindfulness Perspective.- What Is an Attitude?.- Gestalt and Field Theoretical Influences.- A Reconceptualization of Attitude.- The Theory of Mindfulness-Mindlessness.- Implications of Mindfulness-Mindlessness Theory for the Study of.- Attitudes.- Attitude Change.- Implications for Producing Attitude Change.- Mindfulness-Mindlessness Theory and the Attribution of Attitudes to Others.- Summary.- 10. Schematic Bases of Belief Change.- Schemas Resist Change.- Features of Schemas that Can Change.- When Will Incongruent Information Receive Attention?.- Models of Schema Change.- Characteristics of Schemas that Lead to or Resist Change.- Characteristics of Data.- A Comment on the Relationship Between Schema Change and Attitude Change.- Summary and Conclusions.- Author Index.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia