• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Art, Design and Visual Culture : An Introduction » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Art, Design and Visual Culture : An Introduction

ISBN-13: 9780333675267 / Angielski / Miękka / 1998 / 214 str.

Malcolm Barnard
Art, Design and Visual Culture : An Introduction Malcolm Barnard 9780333675267  - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Art, Design and Visual Culture : An Introduction

ISBN-13: 9780333675267 / Angielski / Miękka / 1998 / 214 str.

Malcolm Barnard
cena 215,16 zł
(netto: 204,91 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 208,17 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Drawing on a wide range of visual production, this introductory text provides students with a clear conceptual framework for the explanation and analysis of visual culture, offering them an understanding of the discourses and vocabularies of visual and cultural practices. Beginning with commonsense notions of art and design, it shows how recent theorizing has been thrown into doubt and, in exploring the tensions between contesting explanations, aims to establish a more satisfactory definition and explanation of visual culture.

Kategorie:
Nauka, Kultura. Etnografia
Kategorie BISAC:
Design > Projektowanie
Art > History - General
Education > Philosophy, Theory & Social Aspects
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780333675267
Rok wydania:
1998
Wydanie:
1998
Ilość stron:
214
Waga:
0.31 kg
Wymiary:
21.8 x 13.9 x 1.3
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

What is Visual Culture?.- How May It Be Studied?.- Producers: Artists and Designers.- Consumers: Markets, Publics and Audiences.- Media, Access and Ownership.- Signs, Codes and Visual Culture.- Different Types of Art and Design.- Visual Culture and the Social Process.- Conclusion.- Bibliography.- Index.

Malcolm Barnard is Senior Lecturer in the History and Theory of Art and Design at the University of Derby. He is also Admissions Tutor for the BA (Hons) degree in Visual Culture. He has published in the areas of recent French philosophy, advertising and fashion and his most recent book is Fashion as Communication(Routledge).

Most of our expereince is visual. We obtain most of our information and knowledge through sight, whether from reading books and newspapers, from watching television or from quickly glimpsing road signs. Many of our judgements and decisions, concerning where we live, what we shall drive and sit on and what we wear, are based on what places, cars, furniture and clothes look like. Much of our entertainment and recreation is visual, whether we visit art galleries, cinemas or read comics. This book concerns that visual experience.

Why do we have the visual experiences we have? Why do the buildings, cars, products and advertisements we see look the way they do? How are we to explain the existence of different styles of paintings, different types of cars and different genres of film? How are we to explain the existence of different visual cultures? This book begins to answer these questions by explaining visual experience in terms of visual culture. The strengths and weaknesses of traditional means of analysing and explaining visual culture are examined and assessed. Using a wide range of historical and contemporary examples, it is argued that the groups which artists and designers form, the audiences and markets which they sell to, and the different social classes which are produced and reproduced by art and design are all part of the successful explanation and critical evaluation of visual culture.




Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia