• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Air Transport and the European Union: Europeanization and Its Limits » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Air Transport and the European Union: Europeanization and Its Limits

ISBN-13: 9781349393961 / Angielski / Miękka / 2009 / 332 str.

H. Kassim; H. Stevens
Air Transport and the European Union: Europeanization and Its Limits Kassim, H. 9781349393961 Palgrave MacMillan - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Air Transport and the European Union: Europeanization and Its Limits

ISBN-13: 9781349393961 / Angielski / Miękka / 2009 / 332 str.

H. Kassim; H. Stevens
cena 403,47
(netto: 384,26 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 385,52
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Air Transport and the European Union examines the emergence of the EU as a major actor in aviation. It investigates how the EU was able to develop a common policy despite the existence of an established sectoral regime and against the opposition of most European states and their 'flag carriers'.

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Political Science > International Relations - General
Political Science > Globalization
Business & Economics > Industries - Transportation
Wydawca:
Palgrave MacMillan
Seria wydawnicza:
Palgrave Studies in European Union Politics (Hardcover)
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781349393961
Rok wydania:
2009
Wydanie:
2010
Numer serii:
000314593
Ilość stron:
332
Waga:
0.40 kg
Wymiary:
21.59 x 13.97 x 1.83
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

'A very important contribution to the theoretical debate about European integration and Europeanization ... the definitive account of how European air transport has been deregulated.'

- Martin Staniland, Professor of International Affairs, University of Pittsburgh, USA

"comprehensively researched . authoritative, well written and thoughtful"

- Daniel Calleja, Director for Air Transport, European Commission

' the most comprehensive history of the remarkable transformation of this sector to date; it is also a thorough analysis of the effects of EU politics on its member states and the outside world and a fascinating study of the conditions under which European authorities extended their competences. Anybody who believes that governments and company interests are sufficient to explain the dynamics of economic integration needs to read this book.'

- Cornelia Woll, Research Fellow, Sciences Po Paris, France and Max Planck Institute for the Study of Societies, Cologne, Germany

" a masterful treatment of the politics of international aviation that will be of great interest to political scientists, lawyers, and practitioners... Scholars will find an original perspective on Europeanization and its wider international context; practitioners will find a compelling narrative about the emergence of a new and powerful actor in international aviation."

- Yannis Karagiannis, Researcher, Institut Barcelona d'Estudis Internacionals (IBEI), Spain

Introduction PART I: AIR TRANSPORT UNDER THE TRADITIONAL REGIME From the Chicago Conference to the New US Aviation Policy National Aviation in Europe PART II: THE DEVELOPMENT OF THE COMMON AIR TRANSPORT POLICY From the Sidelines to the Margins The Liberal Breakthrough Completing the Single Market in Air Services Extending the Scope of the Common Air Transport Policy Beyond the Borders of the Single Market PART III: THE IMPACT OF EU ACTION Regulating the Single Market The EU and the Transformation of European Aviation Conclusion: Revolution in the Air


HUSSEIN KASSIM is Professor of Politics and Political Science Mentor at the ESRC Centre for Competition Policy at the University of East Anglia, UK.
 
HANDLEY STEVENS, formerly Director of International Aviation at the Department of Transport, was from 1994–2007 Visiting Research Associate at the European Institute of the London School of Economics and Political Science, UK.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia