• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Advertising and Public Memory: Social, Cultural and Historical Perspectives on Ghost Signs » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Advertising and Public Memory: Social, Cultural and Historical Perspectives on Ghost Signs

ISBN-13: 9780367873844 / Angielski / Miękka / 2019 / 324 str.

Stefan Schutt; Sam Roberts; Leanne White
Advertising and Public Memory: Social, Cultural and Historical Perspectives on Ghost Signs Stefan Schutt Sam Roberts Leanne White 9780367873844 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Advertising and Public Memory: Social, Cultural and Historical Perspectives on Ghost Signs

ISBN-13: 9780367873844 / Angielski / Miękka / 2019 / 324 str.

Stefan Schutt; Sam Roberts; Leanne White
cena 204,40
(netto: 194,67 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 196,40
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

This is the first scholarly collection to examine the social and cultural aspects of the worldwide interest in the faded remains of advertising signage (popularly known as ‘ghost signs’).

Kategorie:
Nauka, Kultura. Etnografia
Kategorie BISAC:
Social Science > Media Studies
History > Social History
Design > Graphic Arts - Advertising
Wydawca:
Routledge
Seria wydawnicza:
Routledge Research in Cultural and Media Studies
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780367873844
Rok wydania:
2019
Numer serii:
000026819
Ilość stron:
324
Waga:
0.47 kg
Wymiary:
22.86 x 15.49 x 2.29
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

1. Uncovering Ghost Signs and their Meanings



[Leanne White, Stefan Schutt and Sam Roberts]



2. What is a Ghost Sign?



[Sam Roberts and Geraldine Marshall]



Part 1: Social Perspectives



3. The Ghost in the Sign: A Psychological Perspective on Ghost Signs



[Anthony W. Love]



4. Torch Songs to Modernity: Ghost Signs as Emblems of the Urban Soul



[Antonina Lewis and Kirsten Wright]



5. Crowdsourcing Pioneers: the Co-creation and Institutionalisation of an Amateur Collection



[Laura Carletti]



6. That One Up There Was Mine: Lost Artisan Identities and the Renewed Interest in Painted Advertising Signs



[Stefan Schutt and Tony Mead]



7. Displaying Ghost Signs Online



[Colin Hyde and Amy Barnes]



8. "This peaceful revolution": resonances of a London ghost sign



[Yvette Williams Elliott]



Part 2: Cultural Perspectives



9. The Schwarzenegger hide-and-seek. Finding disappearing hand-painted signs in Ho Chi Minh City, Vietnam



[Cristina Nualart]



10. Faux Ghost Signs: Nostalgia, Authenticity, and the Role of the Sign Painter



[Meredith Kasabian]



11. The InVisibility of Chicha: a Socio-Historical Account of the Emergence and (Re)production of Chicha as ‘Gráfica Popular’ in Lima, Peru



[Caroline E. M. Hodges, Azucena del Carmen Cabezas León and Janice Denegri-Knott]



12. Marketing the Past: Ghost Signs and Sydney’s Marketing History



[Robert Crawford]



13. Ghost Fascias: Retail Corporate Identity Revenants in Urban Space



[Gary Warnaby and Dominic Medway]



14. Bedrock



[David Bernstein]



Part 3: Historical Perspectives



15. Ghost Signs and the Teaching of Immigrant History



[Robert Pascoe and Gerardo Papalia]



16. The Mural Legacy of N.V. Gevaert Photo-Producten: Lessons from a Preservation and Restoration Process<

Stefan Schutt is an Honorary Fellow and former Research Program Leader at the Centre for Cultural Diversity and Wellbeing, Victoria University, Melbourne, Australia. Stefan's research interests revolve around the everyday uses of digital technologies. He is particularly interested in the intersection of technology, narrative and identity. Stefan is the founder of a number of award-winning community technology projects. He is also a ghost sign aficionado, and the creator of the Lewis & Skinner online signwriting document archive: www.lewisandskinner.com.



Sam Roberts is Director of Ghostsigns and Better Letters, and Associate Researcher at the Typographic Hub, within the Birmingham Institute of Art and Design, UK. In addition to numerous published articles on ghost signs, Sam authored and published Hand-Painted Signs of Kratie about street signs in Cambodia. He curated the History of Advertising Trust Ghostsigns Archive, and leads the Ghostsigns Walking Tours in London.



Leanne White is a Senior Lecturer in the College of Business at Victoria University in Melbourne, Australia. Her research interests include: national identity, commercial nationalism, popular culture, advertising, destination marketing, events and cultural tourism. She is the author of 50 book chapters and refereed journal articles, and co-editor of the Routledge research books: Wine and Identity: Branding, Heritage, Terroir (2014), Dark Tourism and Place Identity: Managing and Interpreting Dark Places (2013), and Tourism and National Identities: An International Perspective (2011).

Roberts, Sam Sam Roberts has been a reporter, columnist, and ed... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia