• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

A Brain for Business - A Brain for Life: How Insights from Behavioural and Brain Science Can Change Business and Business Practice for the Better » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

A Brain for Business - A Brain for Life: How Insights from Behavioural and Brain Science Can Change Business and Business Practice for the Better

ISBN-13: 9783319840949 / Angielski / Miękka / 2018 / 163 str.

Shane O'Mara
A Brain for Business - A Brain for Life: How Insights from Behavioural and Brain Science Can Change Business and Business Practice for the Better O'Mara, Shane 9783319840949 Palgrave MacMillan - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

A Brain for Business - A Brain for Life: How Insights from Behavioural and Brain Science Can Change Business and Business Practice for the Better

ISBN-13: 9783319840949 / Angielski / Miękka / 2018 / 163 str.

Shane O'Mara
cena 181,55
(netto: 172,90 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 173,46
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Psychology > Industrial & Organizational Psychology
Business & Economics > Marketing - Research
Business & Economics > Consumer Behavior - General
Wydawca:
Palgrave MacMillan
Seria wydawnicza:
Neuroscience of Business
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783319840949
Rok wydania:
2018
Wydanie:
Softcover Repri
Ilość stron:
163
Waga:
0.25 kg
Wymiary:
23.39 x 15.6 x 0.97
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

1. Setting the Scene

2. Mindsets - what they are, how they are inscribed in the brain, how they have implications for organisations

3. Brain Hygiene: Optimising performance

4. Self-regulation and self-control: How we exercise control over our behaviour

5. Resilience including lifestyle

6. Positive Brain States: happiness & meaning; subjective well-being

7. How our brains are wired for status

8. De-biasing Groups; De-biasing Gender Roles

Shane O’Mara is Professor of Experimental Brain Research and a Wellcome Trust Senior Investigator at Trinity College Dublin. His research interests include the brain systems supporting learning, memory and cognition; the brain systems affected by stress, depression and motivation; applying brain and behavioural science to organisations and business. He has published more than 120 peer-reviewed papers in these areas.

Behaviour change is hard, but O’Mara shows that by adopting strategies that are well-founded in the science of brain and behaviour individuals and organisations can adapt to the demands of the modern world.

The brain matters in business. The problem is that our brains have many biases, heuristics and predilections that can distort behaviour and decision making. The good news is that we know more about how these work than ever before.

O’Mara’s starting point is that, as our behaviour arises from the structure and function of our brains, careful examination of a series of brain–based (‘neurocognitive’) analyses of common aspects of human behaviour relevant to business and management practice reveals lessons that can be used at work.

He begins by looking at neuroplasticity and how it is enables a shift from a restrictive ‘fixed mindset’ to an enabling ‘growth mindset’. He shows how this changing mindset approach – where the focus is on task and improvements based on effort – is scalable within organisations.

Next, as the brain is a living organ like the heart and lungs, O’Mara shows how to keep it physically in the best possible shape before examining how we exercise control over our behaviour, build resilience and create positive brain states. He also considers the implications for business of our brains wiring for status and illustrates how research shows that it is possible to de-bias assumptions about gender and race – and the impact that this has on performance.

O'Mara, Shane Shane O Mara is Professor of Experimental Brain Re... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia