• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Market Response Models: Econometric and Time Series Analysis » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Market Response Models: Econometric and Time Series Analysis

ISBN-13: 9789401069724 / Angielski / Miękka / 2011 / 400 str.

Dominique M. Hanssens;Leonard J. Parsons;Randall L. Schultz
Market Response Models: Econometric and Time Series Analysis Dominique M. Hanssens Leonard J. Parsons Randall L. Schultz 9789401069724 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Market Response Models: Econometric and Time Series Analysis

ISBN-13: 9789401069724 / Angielski / Miękka / 2011 / 400 str.

Dominique M. Hanssens;Leonard J. Parsons;Randall L. Schultz
cena 522,07
(netto: 497,21 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 501,19
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

This book reports over a decade's worth of research on the development of empirical response models that have important uses for generating marketing knowledge and improving marketing decisions. Some of its contributions to marketing are the following: 1. It integrates state-of-the art technical material with discussions of its relevance to management. 2. It provides continuity to a research stream over 20 years old. 3. It illustrates how marketing generalizations are the basis of marketing theory and marketing knowledge. 4. It shows how the research can be applied to marketing planning and forecasting. 5. It presents original research in marketing. The book addresses both marketing researchers and marketing managers. This can be done because empirical decision models are helpful in practice and are also based on theories of response. Econometric and time series analysis (ETS) is one of the few areas in marketing where there is little, if any, conflict between the academic sphere and the world of professional practice. Market Response Models is a sequel to Marketing Models and Econometric Research, published in 1976. It is rare for a research-oriented book in market ing to be updated or to have a sequel. Unlike many other methodologies, ETS research in marketing has stood the test of time. It remains the main method for discovering relations among marketing variables."

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Marketing - General
Business & Economics > Ekonometria
Business & Economics > Operations Research
Wydawca:
Springer
Język:
Angielski
ISBN-13:
9789401069724
Rok wydania:
2011
Wydanie:
1990
Numer serii:
000162827
Ilość stron:
400
Waga:
0.54 kg
Wymiary:
22.1 x 19.81 x 2.03
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

I. Introduction.- 1. Response Models in Marketing.- Modeling marketing systems.- Empirical response models.- Modeling approaches.- Marketing models and management.- Planning and forecasting.- The ETS method.- Summary.- II. Econometric and Time Series Model Building.- 2. Design of Response Models.- Variables.- Relations among variables.- Functional forms.- Data.- Marketing models and prior knowledge.- 3. Parameter Estimation and Model Testing.- Model section.- Estimation.- Testing.- Summary.- 4. Determining Functional Form and Lag Structure.- Specifying functional form.- Lag specification in the univariate case.- Dealing with nonstationarity.- Parameter estimation.- Forecasting.- Lag specification with multiple time series.- Summary.- 5. Determining Causal Ordering.- Causal relations.- Modeling when only the information set is known.- The relation between structural and time series models.- The concept of Granger causality.- Test procedures.- Summary.- III. ETS Models in Marketing.- 6. Sales and Market Share Response Models.- Measuring marketing effects.- The shape of the response function.- Marketing generalizations.- Models of competition.- Discussion.- 7. Marketing Dynamics.- Advertising dynamics.- Price dynamics.- Methodological challenges.- The ETS approach.- Summary.- 8. Improving Marketing Decisions.- Decision rules.- Normative marketing models.- Game theory.- Simulation.- Developing plans.- 9. An Application of ETS Modeling.- Market share response model.- Specifying attraction dynamics.- Assessing interbrand differences in market response.- Testing for marketing asymmetries.- Estimation results.- Examining competitive behavior.- Making inferences about optimal marketing behavior.- IV. Conclusion.- 10. ETS in Marketing Science and Practice.- Knowledge generation.- Implementation.- Models and decision support.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia