• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

European Aviation Law » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

European Aviation Law

ISBN-13: 9789041122650 / Angielski / Twarda / 2004 / 243 str.

Paul Stephen Dempsey
European Aviation Law Paul Stephen Dempsey 9789041122650 Kluwer Law International - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

European Aviation Law

ISBN-13: 9789041122650 / Angielski / Twarda / 2004 / 243 str.

Paul Stephen Dempsey
cena 1025,93 zł
(netto: 977,08 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 987,61 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 16-18 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Once a byword for the economic power of national government - with competition strictly regulated - European commercial aviation has now virtually become a market without state-imposed anticompetitive restrictions. Although intended to enhance competition, this situation has in fact driven airlines to form massive global alliances cartels that offer ever-shrinking benefits to the consumer. In this extraordinarily thorough, blow-by-blow analysis of how this happened or was allowed to happen one of the worlds most eminent aviation law authorities explores the subject with a lucid insight fully informed by historical breadth and a keen appreciation of current pressures. Commercial aviation emerges as the crucible par excellence of the convergence of prevailing global ideology, economics, and international law. Among the numerous interrelated topics investigated in depth by Professor Dempsey, the following may be mentioned: the principal actors, including scores of airlines, the European Union, and a number of air transport associations;the labyrinth of bilateral air transport agreements;the relevance of the Treaty of Romes competition rules and the EU merger regulations to air transport;the important Court of Justice cases that circumscribed the zone of application in which the competition rules can regulate air transport: French Seamens Case, Transport Policy Decision, Olympic Airway, Nouvelles Frontieres, Ahmed Saeed, and the 2002 Open Skies Decision;the 1991 U.S.-EC agreement regarding the application of competition laws;the sequence of EU aviation regulatory packages;regulation of non-economic issues (air traffic congestion, noise limitations, air carrier liability, civil aviation accident/incident investigations, denied boarding compensation);the effect of the U.S. governments increasing invocation of antitrust immunity;computer reservation systems (especially code-sharing procedures);jointly-owned web sites for ticket sales and other e-commerce joint ventures;frequent flyer program alliances; andthe emergence of global megacarriers. The authors presentation emphasizes the regulatory constructs that currently affect the European air transport market: pricing and tariffs, pooling of revenue, market access (licensing, capacity limits, traffic rights, slot allocation), ground handlings, cargo services, state aid, and the power of the EU to act on the commercial aviation world stage for Member States. Each of these areas of analysis begins with an overview of the general regulatory environment for that area followed by a detailed chronological delineation of relevant packages, proposals, resolutions, and regulations. Because of the enormous role played by international air transport with respect to gross national product, employment, and energy consumption, European Aviation Law is of great importance not only to European lawyers but to officials, policymakers, practitioners, and academics in a number of relevant fields worldwide.

Kategorie:
Nauka, Prawo i administracja
Kategorie BISAC:
Law > Air & Space
Law > International
Law > Commercial - General
Wydawca:
Kluwer Law International
Język:
Angielski
ISBN-13:
9789041122650
Rok wydania:
2004
Ilość stron:
243
Waga:
0.53 kg
Wymiary:
24.64 x 16.46 x 1.75
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane
Dempsey, Paul Stephen PAUL STEPHEN DEMPSEY is Professor of Law and Direc... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia