ISBN-13: 9788367427708 / Polski / broszurowa / 2024 / 96 str.
Skrypt jest napisany z myślą o studentach, którzy w programie studiów mają fizykę, ale nie jest ona ich przedmiotem kierunkowym. Nie jest pisany językiem formalnym, co nie znaczy, że jest nieścisły.Bardzo często zadania z fizyki są odbierane przez młodzież jako swego rodzaju wiedza tajemna, której nie da się pojąć. Studenci przystępują do rozwiązywania zadań bez wiary, że są w stanie to zrobić, i często wkuwają na pamięć odpowiedzi i sposób rozwiązania. Tymczasem rozwiązywanie zadań można sprowadzić do postępowania według pewnego algorytmu/schematu, skutecznego nie tylko w przypadku jednego konkretnego zadania, ale całej ich grupy.Jak napisała autorka, we wszystkich znanych jej zbiorach zadań odpowiedzi nie są objaśniane: podawana jest albo odpowiedź końcowa, albo schemat rozwiązania zwykle nieprzydatny dla studenta/ucznia, który nie rozumie fizyki. Stąd pomysł, by napisać przykładowe rozwiązania podstawowych zadań, zwykle przerabianych w trakcie semestralnego kursu fizyki, zawierające nie tylko schemat rozwiązania, ale dokładne objaśnienie, dlaczego postępuje się w taki, a nie inny sposób. Autorka zwraca również uwagę na najczęstsze błędy popełniane przy rozwiązywaniu danego typu zadania na kolokwiach.Zadania są również dostępne dla wszystkich w zasobach Open AGH: https://open.agh.edu.pl/zasob/jak-rozwiazywac-zadania-z-fizyki-mechanika/. Oryginalne zadania przykładowe zostały pomyślane w formie interaktywnej, z pytaniami i komentarzami do odpowiedzi. Forma ta jest naturalna dla platformy e-learningowej, czyli również Open AGH. W drukowanym skrypcie autorka starała się zachować przynajmniej część interaktywności przez pozostawienie w tekście pytań, na które odpowiedź pojawia się w kolejnej sekcji rozwiązania.
Skrypt jest napisany z myślą o studentach, którzy w programie studiów mają fizykę, ale nie jest ona ich przedmiotem kierunkowym. Nie jest pisany językiem formalnym, co nie znaczy, że jest nieścisły.Bardzo często zadania z fizyki są odbierane przez młodzież jako swego rodzaju wiedza tajemna, której nie da się pojąć. Studenci przystępują do rozwiązywania zadań bez wiary, że są w stanie to zrobić, i często wkuwają na pamięć odpowiedzi i sposób rozwiązania. Tymczasem rozwiązywanie zadań można sprowadzić do postępowania według pewnego algorytmu/schematu, skutecznego nie tylko w przypadku jednego konkretnego zadania, ale całej ich grupy.Jak napisała autorka, we wszystkich znanych jej zbiorach zadań odpowiedzi nie są objaśniane: podawana jest albo odpowiedź końcowa, albo schemat rozwiązania zwykle nieprzydatny dla studenta/ucznia, który nie rozumie fizyki. Stąd pomysł, by napisać przykładowe rozwiązania podstawowych zadań, zwykle przerabianych w trakcie semestralnego kursu fizyki, zawierające nie tylko schemat rozwiązania, ale dokładne objaśnienie, dlaczego postępuje się w taki, a nie inny sposób. Autorka zwraca również uwagę na najczęstsze błędy popełniane przy rozwiązywaniu danego typu zadania na kolokwiach.Zadania są również dostępne dla wszystkich w zasobach Open AGH: https://open.agh.edu.pl/zasob/jak-rozwiazywac-zadania-z-fizyki-mechanika/. Oryginalne zadania przykładowe zostały pomyślane w formie interaktywnej, z pytaniami i komentarzami do odpowiedzi. Forma ta jest naturalna dla platformy e-learningowej, czyli również Open AGH. W drukowanym skrypcie autorka starała się zachować przynajmniej część interaktywności przez pozostawienie w tekście pytań, na które odpowiedź pojawia się w kolejnej sekcji rozwiązania.