ISBN-13: 9788361309581 / Polski / broszurowa / 2010 / 168 str.
Jak kształtować umiejętności społeczne.Gry i zabawy grupowe dla dzieci od lat pięciu do jedenastu80 gier i zabaw - niezastąpione źródło pomysłów dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, terapeutów, pracowników świetlic, wychowawców kolonijnych, rodziców oraz wszystkich innych osób, które pragną w bezpiecznej atmosferze zabawy pomagać dzieciom rozwijać umiejętności społeczne.Proponowane gry i zabawy pomogą między innymi: - zintegrować grupę dzieci, które dopiero się poznają - rozwijać u dzieci samoświadomość i samokontrolę- wspierać rozwój umiejętności komunikacyjnych- ćwiczyć umiejętność słuchania, obserwacji i współpracy - rozwiązywać problemy poprzez negocjacje w grupie. Zawarte w zbiorze gry i zabawy mają różny stopień trudności.. Dzięki proponowanym adaptacjom, wybrane gry doskonale nadają się nie tylko dla dzieci w różnym wieku, ale również dla dzieci niepełnosprawnych ruchowo lub z zaburzeniami mowy. Szczególną uwagę autorka poświęca dzieciom z zaburzeniami umiejętności społecznych i szkolnych, podpowiadając, w jaki sposób dorośli mogą świadomie i umiejętnie pomóc im w podejmowaniu kolejnych wyzwań.
Jak kształtować umiejętności społeczne.Gry i zabawy grupowe dla dzieci od lat pięciu do jedenastu80 gier i zabaw - niezastąpione źródło pomysłów dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, terapeutów, pracowników świetlic, wychowawców kolonijnych, rodziców oraz wszystkich innych osób, które pragną w bezpiecznej atmosferze zabawy pomagać dzieciom rozwijać umiejętności społeczne.Proponowane gry i zabawy pomogą między innymi: - zintegrować grupę dzieci, które dopiero się poznają - rozwijać u dzieci samoświadomość i samokontrolę- wspierać rozwój umiejętności komunikacyjnych- ćwiczyć umiejętność słuchania, obserwacji i współpracy - rozwiązywać problemy poprzez negocjacje w grupie. Zawarte w zbiorze gry i zabawy mają różny stopień trudności.. Dzięki proponowanym adaptacjom, wybrane gry doskonale nadają się nie tylko dla dzieci w różnym wieku, ale również dla dzieci niepełnosprawnych ruchowo lub z zaburzeniami mowy. Szczególną uwagę autorka poświęca dzieciom z zaburzeniami umiejętności społecznych i szkolnych, podpowiadając, w jaki sposób dorośli mogą świadomie i umiejętnie pomóc im w podejmowaniu kolejnych wyzwań.