• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Exploring the Background and Motivations of Social Entrepreneurs » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Exploring the Background and Motivations of Social Entrepreneurs

ISBN-13: 9783639660180 / Angielski / Miękka / 2014 / 120 str.

Lucas Timothy
Exploring the Background and Motivations of Social Entrepreneurs Lucas Timothy 9783639660180 Scholars' Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Exploring the Background and Motivations of Social Entrepreneurs

ISBN-13: 9783639660180 / Angielski / Miękka / 2014 / 120 str.

Lucas Timothy
cena 268,56
(netto: 255,77 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 268,56
Termin realizacji zamówienia:
ok. 10-14 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

The purpose of this study was to explore the background and motivations of social entrepreneurs. The research specific to social entrepreneurship indicates that solving a social need is the entrepreneur's dominant motivational factor. The business literature research suggests that business entrepreneurs are motivated by the tradeoff between risk and profit. While the social entrepreneur does have a self-sustaining, revenue generating mechanism in the business model, profit is not the overarching goal. This study addresses the question of how social entrepreneurs' motivation and background influence how they identified opportunities, launched their ventures and structured their businesses. Structured interviews were conducted with fifteen social entrepreneurs and included participants who have experienced both successful and failed projects. The study found that the social entrepreneur is motivated by an intrinsic calling or vocation, due to past crucible moments or leadership passages. This suggests that social entrepreneurs have other motivations than their nonprofit or commercial counterparts.

The purpose of this study was to explore the background and motivations of social entrepreneurs. The research specific to social entrepreneurship indicates that solving a social need is the entrepreneurs dominant motivational factor. The business literature research suggests that business entrepreneurs are motivated by the tradeoff between risk and profit. While the social entrepreneur does have a self-sustaining, revenue generating mechanism in the business model, profit is not the overarching goal. This study addresses the question of how social entrepreneurs motivation and background influence how they identified opportunities, launched their ventures and structured their businesses. Structured interviews were conducted with fifteen social entrepreneurs and included participants who have experienced both successful and failed projects. The study found that the social entrepreneur is motivated by an intrinsic calling or vocation, due to past crucible moments or leadership passages. This suggests that social entrepreneurs have other motivations than their nonprofit or commercial counterparts.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Production & Operations Management
Wydawca:
Scholars' Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783639660180
Rok wydania:
2014
Ilość stron:
120
Waga:
0.18 kg
Wymiary:
22.86 x 15.24 x 0.71
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

Timothy Lucas, DBA: Doctoral studies in Business Management at George Fox University, Assistant Professor of Management at Northwest University (Kirkland, WA), previous Director level positions in the restaurant and airline industries, including Restaurant's Unlimited and Continental Airlines.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia