• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Gifts, Corruption, Philanthropy: The Ambiguity of Gift Practices in Business » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Gifts, Corruption, Philanthropy: The Ambiguity of Gift Practices in Business

ISBN-13: 9783039118427 / Angielski / Miękka / 2009 / 321 str.

Zsolnai, Laszlo
Gifts, Corruption, Philanthropy: The Ambiguity of Gift Practices in Business Zsolnai, Laszlo 9783039118427 Verlag Peter Lang - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Gifts, Corruption, Philanthropy: The Ambiguity of Gift Practices in Business

ISBN-13: 9783039118427 / Angielski / Miękka / 2009 / 321 str.

Zsolnai, Laszlo
cena 463,29
(netto: 441,23 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 461,87
Termin realizacji zamówienia:
ok. 10-14 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

In this socio-philosophical book, the author explains why gifts are not just moral expressions but function as binding social practices. The first part concerns the conceptual analysis of the logic of the gift whereas the second part focuses on practical expressions of gift practices in a business context, more particularly bribery and philanthropy. How can gifts turn into bribes? Why does corporate philanthropy not necessarily imply some form of altruism? Is corruption a mere expression of cultural characteristics such as discretion and loyalty? Clear criteria are provided within the logic of the gift to distinguish gifts from bribes. Another goal is to clarify the myth of corporate donations and how such presumably good corporate behaviour could either damage or enhance the long-term reputation of a firm. Gift practices are sometimes exploited blatantly to cover up less benevolent behaviour. Understanding gift practices within a business context will allow practitioners to pursue an appropriate strategy of corporate social responsibility. Indeed, despite its inherent ambivalence, a gift should be understood as a worthy ethical and social practice within a specific cultural or organizational context.

Kategorie:
Nauka, Filozofia
Kategorie BISAC:
Philosophy > Filozofia
Business & Economics > Etyka w biznesie i odpowiedzialność społeczna
Political Science > History & Theory - General
Wydawca:
Verlag Peter Lang
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783039118427
Rok wydania:
2009
Numer serii:
000324155
Ilość stron:
321
Waga:
0.52 kg
Wymiary:
22.35 x 14.99 x 2.03
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

Contents: How gifts can turn into bribery and why corporate philanthropy is less benevolent than it appears - The social function of gifts in traditional cultures - The role of unilateral or generous gifts in societies - Reciprocal social gifts within the ethical realm - The notion of an ideal gift - Gift practices in international business - The logic behind bribery - The myth of corporate philanthropy - An ambiguity of gift practices - Societal and ethical objectives of corporate social responsibility.

The Author: Peter Verhezen is a Visiting Scholar and Senior Fellow at the University of Melbourne (Australia). Prior to this academic assignment, he was a management consultant (Financial Institutions) and entrepreneur (Information Technology) for more than 20 years, mainly in Southeast Asia. He still advises organizations on Integrated Risk Strategies and Good Governance Practices, among them Great Union Oil Investments Limited, a newly established energy company in Hong Kong. He has a Master's in Applied Economics from Antwerp University (Belgium), an MBA from Leuven Business School and a Master's and Ph.D. in Philosophy from the University of Leuven (Belgium).



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia