• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Religious Dimensions of Advertising » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Religious Dimensions of Advertising

ISBN-13: 9781403974709 / Angielski / Twarda / 2006 / 190 str.

Tricia Sheffield
The Religious Dimensions of Advertising Tricia Sheffield 9781403974709 Palgrave MacMillan - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Religious Dimensions of Advertising

ISBN-13: 9781403974709 / Angielski / Twarda / 2006 / 190 str.

Tricia Sheffield
cena 201,24
(netto: 191,66 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 192,74
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

This groundbreaking work explores media scholar Sut Jhally's thesis that advertising functions as a religion in late capitalism and relates this to critical theological studies. Sheffield argues that advertising is not itself a religion, but that it contains religious dimensions - analogous to Durkheim's description of objects as totems.

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Social Science > Popular Culture
Social Science > Zwyczaje i tradycje
Religion > Religion, Politics & State
Wydawca:
Palgrave MacMillan
Seria wydawnicza:
Religion/Culture/Critique
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781403974709
Rok wydania:
2006
Wydanie:
2006
Numer serii:
000267545
Ilość stron:
190
Waga:
0.35 kg
Wymiary:
22.0 x 14.8 x 1.8
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Komentarz
Bibliografia
Obwoluta

"Sheffield's book is meticulously researched and provides an excellent bibliography and overview of the work of key scholars of theology, communication, sociology, and cultural history." - Journal of Media and Religion"The Religious Dimension of Advertising is much more than an academic critique. Drawing on anthropology, religious studies, and feminist theory, Tricia Sheffield demonstrates how advertising mediates matters of "ultimate concern" in U.S. society. And, Sheffield also suggests ways that critical consumption can disrupt the panoptic gaze through which advertising would have us develop our sense of self and our relations to others. She, thus, opens the door to means of fulfilling needs and desires that contribute not to hierarchy but to justice." - Janet R. Jakobsen, Director, Barnard Center for Research on Women"Sheffield's sparkling interdisciplinary analysis blends historical, theological, and other cultural approaches to show how advertising works. Ads, she claims, enchant us into a sense of belonging by creating totemic clans of consumption around certain products. Sheffield pushes beyond facile claims that advertising is a religion by providing a nuanced analysis of how advertising has taken on some of the functions of religion in the modern world. This smart work provides historical and theoretical tools to understand advertising and the intellectual energies to resist its dispiriting effects." - Jesse Terry Todd, Associate Professor of American Religious Studies, Drew University

Preface Introduction PART I: TOTEMIC DESIRES On Religion Marx and Commodities: Use-value and Exchange Value The Fetishism of Commodities Jhally's Four Stages of Advertising Advertising as Religion? PART II: WORSHIPING A TOTEM: EMILE DURKHEIM'S THEORIES OF RELIGION Durkheim's Definition of Religion Totemism The God/Society Equation Totemism and Advertising PART III: LOCATING RELIGIOUS DIMENSIONS IN THE HISTORY OF ADVERTISING, 1880-1920: THE RISE OF INDUSTRIAL CAPITALISM 1920-1940: "Apostles of Modernity" 1945-1960: Realizing the American Dream 1960-1980: The Creative Revolution 1980-2005: The Information Age: A Media Revolution PART IV: THE RELIGIOUS DIMENSIONS OF ADVERTISING IN THE CULTURE OF CONSUMER CAPITALISM Advertising as 'Divine' Mediator Advertising as Sacramentality Advertising and Ultimate Concern PART V: REFUSING TO BE AN ADVERTISEMENT: ENACTING DISRUPTIVE PERFORMATIVE IDENTITIES AGAINST THE RELIGIOUS DIMENSIONS OF ADVERTISING Cultural Identity Formation Policing the Body: Foucault's Theory of the Body as Inscriptive Surface Embodied Subjectivity and the Oppositional Gaze Disruptive Performative Identities A Counternarrative of Embodiment

TRICIA SHEFFIELD has a Ph.D. in Theological and Religious Studies from Drew University, USA. She has taught religion and feminist theory at the Institute for Research on Women and Gender at Columbia University, at Hofstra University, and at Queens College (CUNY). She is a Lilly Visiting Scholar in Religious Studies for the academic year, 2006-2007, at Austin College, Texas, USA.

Sheffield, Tricia Tricia Sheffield has a Ph.D. in Theological and Re... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia