• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Media Psychology » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Media Psychology

ISBN-13: 9780805840483 / Angielski / Twarda / 2003 / 336 str.

David C. Giles
Media Psychology David C. Giles 9780805840483 Lawrence Erlbaum Associates - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Media Psychology

ISBN-13: 9780805840483 / Angielski / Twarda / 2003 / 336 str.

David C. Giles
cena 707,28
(netto: 673,60 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 654,86
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Media Psychology examines the impact that 21st century media use has on human behavior, from teenage crushes on pop stars to soap fandom in adulthood. It brings together North American communication research with European media research in a variety of disciplines--psychology, sociology, communication and media studies--and in doing so, maps out the territory for media psychology. David Giles argues that psychologists have been guilty of ignoring the influence of the media over the last century, seeing it at best as a minor nuisance that will eventually go away. However, with the increasing prevalence of new electronic forms of mass communication, the media seem to have a greater influence than ever over our daily lives.
In this book, Dr. Giles tackles the traditional topics of media psychology--sex, violence, advertising--along with sections on developmental aspects of media influence and the psychology of the audience. He also examines a number of specific media genres--news, sports, soaps, and the increasingly popular audience participation media, such as "reality" and "lifestyle" television. In addition, he asks what light psychology can shed on the popularity of these genres and the response of their audiences. Finally, there are chapters on the increasing influence of the Internet and on the representation of psychology and psychologists themselves in the media.

Kategorie:
Nauka, Psychologia
Kategorie BISAC:
Psychology > Social Psychology
Social Science > Media Studies
Wydawca:
Lawrence Erlbaum Associates
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780805840483
Rok wydania:
2003
Ilość stron:
336
Waga:
0.61 kg
Wymiary:
23.47 x 15.75 x 2.29
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01

"Giles's Volume does a good job summarizing much of the psychological research on the media. Further, the treatment is balanced....recommend Giles's Media Psychology to psychologists who are interested in the media because it provides a good treatment of the psychological study of the media."
—Contemporary Psychology

"This book is a model of its kind - thought provoking, thorough and authoritative, with a mass of research surveyed by the author and set out in a comprehensive 26 page reference/bibliography section, along with author and subject indexes."
—Media Education Journal

Contents: Preface. Part I: Media Psychology in Context. What Is Media Psychology, and Why Do We Need It? Theoretical Issues in Media Research. Research Methods in Media Psychology. Part II: Psychological Effects and Influences of Media. The Effects of Media Violence. Prosocial Effects of Media. Pornography and Erotica. Advertising. Part III: Developmental Issues in Media Psychology. Young Children and Television. Media and Adolescence. Part IV: The Social Psychology of the Media. Representations of Social Groups. The Psychology of the Media Audience. Part V: Genres. News and Current Affairs. Sport. Audience Participation and Reality TV. Soaps. Part VI: The Future of Media Psychology. The Internet. Psychology in the Media.

David Giles



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia