• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Tradition, Modernity and Post-modernity in Comparative Education » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Tradition, Modernity and Post-modernity in Comparative Education

ISBN-13: 9780792349594 / Angielski / Miękka / 1998 / 260 str.

Vandra Masemann;Anthony Welch
Tradition, Modernity and Post-modernity in Comparative Education Vandra Masemann, Anthony Welch 9780792349594 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Tradition, Modernity and Post-modernity in Comparative Education

ISBN-13: 9780792349594 / Angielski / Miękka / 1998 / 260 str.

Vandra Masemann;Anthony Welch
cena 201,72
(netto: 192,11 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 192,74
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

This special double issue consists of a selection of papers presented at the Ninth World Congress of Comparative Education, held at the University of Sydney, Australia, in July 1996, on the theme of "Tradition, Modernity and Post-modernity in Comparative Education." Before presenting the selection, this introduction will first survey the changing discourse in comparative edu- cation over the past few decades and will argue that an unreformulated and uncritical postmodernity holds no greater promise in comparative education, than its uncritical modernist or tradition-oriented rivals. When Nicholas Hans (1949) cited Michael Sadler's early rationale for studying comparative education, it was within the context of a work which sought to identify the traditions that underlay national educational systems. This early work, together with others such as that by Isaac Kandel (1930) was predicated on the assumption of the importance of national character, of which education systems were an important component. Indeed from this perspective, the purpose of comparative education was not merely to analyse the "forces and factors" which produced differences among educational systems, but, implicitly at least, also "to discover the underlying principles which govern the development of all national systems of education" (Hans 1949: 5). Hans was preeminently an historian, of course (as was Kandel to an extent), and therefore saw comparative education first and foremost in this light.

Kategorie:
Podręczniki
Kategorie BISAC:
Education > Comparative
Education > Curricula
Wydawca:
Springer
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780792349594
Rok wydania:
1998
Dostępne języki:
Angielski
Ilość stron:
260
Waga:
0.82 kg
Wymiary:
24.024.0 x 16.0
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

Introduction. Challenges to Comparative Education: Between Retrospect and Expectation; W. Mitter. Indigenous Australian Education and Globalisation; W. Brady. Girls' Access to Education in a Developing Country; H. Geissinger. Level Playing Field? Feminist Observations on Global/Local Articulations of the Re-Gendering and Restructuring of Educational Work; J. Blackmore. Interculturality and Intercultural Education: A Challenge for Democracy; S. Aikman. Implementing Basic Education: An African Experience; K. Banya, J. Elu. Comparative Methodology and Postmodern Relativism; R. Young. Exporting the European Idea of a National Language: Some Educational Implications of the Use of English and Indigenous Languages in the Philippines; J.J. Smolicz, I. Nical. Towards a People-Centred Education: Possibilities and Struggles in the Philippines; Swee-Hin Toh, V. Floresca-Cawagas. Privatization or Marketization: Educational Development in Post-Mao China; Ka Ho Mok. Teachers' In-Service Education: A Proposal for Turning Teachers into Teacher-Researchers; R. da Cunha Pereira. Development Education Revisited: The New Zealand Experience; D. Small. Problems of Illiteracy in a Literate Developing Society; C. Gunawardena. Le redoublement à l'école: une maladie universelle? J.J. Paul.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia