• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Moralization of the Markets » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Moralization of the Markets

ISBN-13: 9780765803153 / Angielski / Twarda / 2006 / 384 str.

Nico Stehr; Christoph Henning; Bernd Weiler
The Moralization of the Markets Nico Stehr Christoph Henning Bernd Weiler 9780765803153 Transaction Publishers - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Moralization of the Markets

ISBN-13: 9780765803153 / Angielski / Twarda / 2006 / 384 str.

Nico Stehr; Christoph Henning; Bernd Weiler
cena 700,05
(netto: 666,71 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 654,86
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

Nothing affects the modern economy (and society) more than decisions made in the market place, especially, but not only, decisions made by consumers. Although it is not startling to suggest that decisions made in production are affected by choices consumers make, consumers have long been viewed, not only by academic economists, as individual, isolated rational actors that make or refrain from purchases purely on the basis of narrow financial considerations. Markets are not and never were morally neutral. Market relations have always had an often taken-for-granted moral underpinning. The moralization of the markets refers to the dissolution and replacement of the conventional moral underpinnings of market conduct, for example, in the music market, financial markets, and corporate governance. It further implies not only the heightened importance of new ethical precepts, but the significant change in the role of moral ideals in market behavior. These profound transformations of economic conduct are accompanied and co-determined by societal conflicts. The moralization of markets represents thus a new stage in the social evolution of markets. The book is divided into four parts, in which the twelve chapters, written by contributors from different social science disciplines, deal with the context of the moralization of the markets; the major social institutions; and present case studies that examine European and American attitudes and behavior towards tobacco and GMO; expansion of the private and ethics in business; and how workers respond to the new corporate norms. This volume will be of interest to sociologists, economists, social scientists, and the general consumer alike.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Economics - Theory
Business & Economics > Etyka w biznesie i odpowiedzialność społeczna
Business & Economics > Consumer Behavior - General
Wydawca:
Transaction Publishers
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780765803153
Rok wydania:
2006
Ilość stron:
384
Waga:
0.71 kg
Wymiary:
23.47 x 15.8 x 3.33
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Obwoluta

Preface -Nico Stehr
Introduction -Nico Stehr, Christoph Henning and Bernd Weiler
Part I: Foundations
Introduction -Steve Fuller
1. Freedom without Responsibility: The Culture of the Market and the Demoralization of Social Life -Barry Smart
2. The Many Selves of "Self-Interest": Some Historical Observations on Morals and Markets -Paul du Gay
3. Approaching Moral Economy -Andrew Sayer
Part II: The Moralization of the Market in Theoretical Context
Introduction -J. Rogers Hollingsworth
4. The Ambivalent Role of Morality on Markets -Jens Beckert
5. The Market: Source or Target of Morality? -Steve Fuller
6. Markets, Morality, and the Auto-corrosive Tendencies of "Standard Economics" -Lars Osberg
Part III: Social Institutions
Introduction -Steve Fuller
7. A Moral Conception of Commodification -Albert Borgmann
8. Considering Others and Satisfying the Self: The Moral and
Ethical Dimension of Modern Consumption -Colin Campbell
9. Societal Transformation and Business Ethics: The Expansion of the Private Sector and its Consequences -Arnaud Sales and Thomas Beschorner
Part IV: Case Studies
Introduction: Moralization of the Markets in the Context of Globalization -J. Rogers Hollingsworth
10. Moralization of Product Markets: Genetically Modified Food and Tobacco Compared -Paulette Kurzer
11. Ethics in Global Garment Market Chains -Patrik Aspers
12. How Workers Respond to the New Corporate Norms -Steven Peter Vallas
Contents
Conclusion: Moral Ambiguity -Reiner Grundmann
Contributors
Name Index
Subject Index

Christoph Henning

Stehr, Nico Nico Stehr is Karl Mannheim Professor of Cultural ... więcej >
Henning, Christoph Christoph Henning is currently a fellow at Zeppeli... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia