• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Culture of Markets » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Culture of Markets

ISBN-13: 9780745647449 / Angielski / Twarda / 2012 / 180 str.

Frederick F. Wherry
The Culture of Markets Frederick F. Wherry 9780745647449 Polity Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Culture of Markets

ISBN-13: 9780745647449 / Angielski / Twarda / 2012 / 180 str.

Frederick F. Wherry
cena 255,68
(netto: 243,50 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 254,10
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

What are the logics of pricing, and why do some pricing schemes defy standard economic expectations? What explains the different labor market outcomes of people who receive the same training from the same place and who have similar grades? Why do national governments issue statements about the country's history and personality when developing economic policies, and why are struggles over the images pictured on money so hard fought?

This engaging book locates the answers to these and other questions in the cultural logics and dynamics that constitute and guide markets. Using clear prose and illustrative examples, Frederick F. Wherry demystifies what culture is, and how it can be identified both in the way that markets are organized and in the way that people operate within them.

The Culture of Markets offers a comprehensive introduction to the puzzles found in studies of markets and to the ways that cultural analyses address those puzzles. The clarity of the arguments will make this a welcome resource for upper-level students of cultural sociology, economic sociology, and business/marketing.

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Social Science > Socjologia
Social Science > Antropologia - Kultury
Wydawca:
Polity Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780745647449
Rok wydania:
2012
Ilość stron:
180
Waga:
0.34 kg
Wymiary:
21.2 x 15.5 x 1.8
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

"Fred Wherry elegantly introduces students to the cultural approach in economic sociology. Wearing his theoretical sophistication lightly, Wherry provides dozens of pithy illustrations from cutting–edge empirical research. This classy essay is deceptively simple. It provides the first synthetic construction of the cultural–economic field."
Jeffrey C. Alexander, Yale University

"Engaging and insightful, Frederick Wherry′s The Culture of Markets brings together two allegedly separate worlds: markets and culture. Ranging from studies of corporations and households to art markets and more, the book surprises and instructs. A must read not only for specialists but for anyone interested in learning how the economy really works."
Viviana A. Zelizer, Princeton University

"This is an excellent book by one of today′s most creative economic sociologists, Frederick Wherry. The key argument is that culture affects markets in ways that economics simply cannot capture. Exactly how does this happen? For the answer – which is surprising! – you have to read the book. Perfect for use as a textbook at the undergraduate level, but also of much interest to the general reader and graduate students."
Richard Swedberg, Cornell University

Introduction: Culture, Markets, and Economic Life
Chapter 1: The Cultural Roots of Market Demand
Chapter 2: The Cultural Dimensions of Market Supply
Chapter 3: The Culture of Money and Prices
Chapter 4: How to Conduct Cultural Analyses of Markets
Conclusion: Towards a Cultural Sociology of Markets

Frederick F. Wherry is Associate Professor of Sociology at University of Michigan.

Wherry, Frederick F. Frederick F. Wherry is a professor of sociology at... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia