• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Managing Retail Consumption » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Managing Retail Consumption

ISBN-13: 9780471489122 / Angielski / Miękka / 2002 / 440 str.

Barry J. Davies; Philippa Ward
Managing Retail Consumption Barry J. Davies Philippa Ward 9780471489122 John Wiley & Sons - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Managing Retail Consumption

ISBN-13: 9780471489122 / Angielski / Miękka / 2002 / 440 str.

Barry J. Davies; Philippa Ward
cena 291,22
(netto: 277,35 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 289,42
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

Managing Retail Consumption locates retailing in its social context and develops the position that retailing can be regarded as a site of consumption, identity, creation and pleasure. It develops a consumption perspective which provides a balanced approach between management and the social sciences. The consumption perspective considers the way retail sites are created or manipulated with a view to understanding the interplay between the provider's requirements and the consumer's ability to manage, structure and edit their repertoire of responses.

The text looks at how retailing works and examines the narrative nature of retailing: how it can tell a story, be playful, and form a major element in the consideration of management of retail operations. It also examines retail in its social context including examples and cases of numerous well known companies such as Tesco, Next and Galleries Lafayette.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Zarządzenie i techniki zarządzania
Business & Economics > Industries - Retailing
Wydawca:
John Wiley & Sons
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780471489122
Rok wydania:
2002
Ilość stron:
440
Waga:
0.77 kg
Wymiary:
22.66 x 19.76 x 2.11
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

" this book is well presented and offers some vignette type cases to support learning " (The Marketing Review, Winter 2002)

Preface

Acknowledgment

Introduction

PART 1 INTRODUCTION AND CONTEXT : THE ROLE AND HISTORY OF RETAIL CONSUMPTION

Retailing History

The Birth of Modern Consumption

Consumption, Signs and Symbols

PART 2 MANAGEMENT OF THE ARENA OF RETAIL CONSUMPTION

A Dramaturgical View–Elements of the Drama: A Question of Perspective

The Servuction Model and its Extensions

The Physical Environment

Merchandise

Atmosphere and Image

The Social Dimension

The Temporal Dimension

Customers′ Psychological State

PART 3 THE RETAIL ENTERPRISE IN CONTEXT

The Strategic Context

Service Characteristics and Context

The Locational Context

The Social and Ecological Context

PART 4 THE RETAIL FUTURE

Conclusions and Prognosis

Index

Managing Retail Consumption explores retailing primarily from the customer′s viewpoint, as well as placing the subject in its wider social context. In this new book, Barry Davies and Philippa Ward give both the student and manager of retailing a unique perspective on consumption that balances marketing, management and the social sciences. Using this interdisciplinary approach, the authors consider the way retail spaces are both created and manipulated. They also explore the interplay between the retailer′s provision and the consumer′s ability to structure, manage and edit individual responses.

FEATURES

  • Includes concise histories of retail development and the birth and growth of consumer culture.
  • Investigates retailing through the metaphor of drama, using the Servuction model as a framework.
  • Illustrates retail practice with examples from many well–known international organizations, e.g. Aldi, Marks & Spencer, Mitsukoshi, Nordstrom and Wal–Mart.
Managing Retail Consumption is written for those studying retailing at advanced undergraduate and postgraduate levels, as well as those actively manging the retail environment

Davies, Barry J. Davies lectures and researches in marketing and co... więcej >
Ward, Philippa Philippa lectures and researches in marketing and ... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia