• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Knowledge and Knowers: Towards a Realist Sociology of Education » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Knowledge and Knowers: Towards a Realist Sociology of Education

ISBN-13: 9780415479998 / Angielski / Twarda / 2014 / 244 str.

Karl Maton;Roy Bhaskar
Knowledge and Knowers: Towards a Realist Sociology of Education Maton, Karl 9780415479998 Taylor & Francis - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Knowledge and Knowers: Towards a Realist Sociology of Education

ISBN-13: 9780415479998 / Angielski / Twarda / 2014 / 244 str.

Karl Maton;Roy Bhaskar
cena 728,68
(netto: 693,98 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 705,23
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

This book is concerned with articulating a new approach to the sociology of education, one which is realist and that brings together sociological analysis of knowers with epistemological analysis of knowledge. Made up of key previously published chapters, alongside original material, its series of interconnected papers systematically unfold an original theoretical framework.

A key focus of the book is how the social sciences and humanities can build knowledge over time, in terms of both new intellectual development and students? understandings. Recurrent themes include: Are these fields doomed to recurrent fragmentation, schisms and segmented learning experiences? How can knowledge be developed that builds on past achievements and integrates and subsumes existing insights? In grappling with these issues, the book itself exemplifies cumulative, integrative knowledge development.

The approach engages with, builds on and integrate the insights of such major thinkers as Emile Durkheim, Pierre Bourdieu, Basil Bernstein and Roy Bhaskar. The conceptual framework is developed cumulatively to create an integrated approach, and is at every stage grounded in substantive studies of concrete issues in education. Concepts are developed from and for empirical research into key problems in the sociology of knowledge, educational policy, curriculum, and teaching and learning, and across a range of areas from mathematics to cultural studies and from school English to professional education at university. This book is essential reading for all serious students of educational theory, and the sociology of education.

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Social Science > Socjologia
Education > General
Social Science > Popular Culture
Wydawca:
Taylor & Francis
Seria wydawnicza:
New Studies in Critical Realism and Education
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415479998
Rok wydania:
2014
Numer serii:
000395028
Ilość stron:
244
Waga:
0.54 kg
Wymiary:
23.39 x 15.6 x 1.6
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

1: Seeing Knowledge and Knowers: Social realism and Legitimation Code Theory  2: Languages of Legitimation: The curious case of British cultural studies  3: The Epistemic--Pedagogic Device: Breaks and continuities in the social sciences and mathematics  4: Knowledge--Knower Structures: What’s at stake in the ‘two cultures’ debate, why school Music is unpopular, and what unites such diverse issues  5: Gazes: Canons, knowers and progress in the arts and humanities  6: Semantic Gravity: Cumulative learning in professional education and school English  7: Semantic Density: How to build cumulative knowledge in social science  8: Cosmologies: How to win friends and influence people  9: Insights, Gazes, Lenses and the 4-K Model: Fiercely-fought struggles and fundamental shifts in fields  10: Building a Realist Sociology of Education: To be continued …

Karl Maton is Associate Professor in Sociology at the University of Sydney, Australia, and Honorary Professor at Rhodes University, South Africa.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia