• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Composers at Work: The Craft of Musical Composition 1450-1600 » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Composers at Work: The Craft of Musical Composition 1450-1600

ISBN-13: 9780195129045 / Angielski / Miękka / 1998 / 368 str.

Jessie Ann Owens
Composers at Work: The Craft of Musical Composition 1450-1600 Owens, Jessie Ann 9780195129045  - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Composers at Work: The Craft of Musical Composition 1450-1600

ISBN-13: 9780195129045 / Angielski / Miękka / 1998 / 368 str.

Jessie Ann Owens
cena 194,17
(netto: 184,92 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 178,05
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

How did Renaissance composers write their music? In this revolutionary look at a subject that has fascinated scholars for years, musicologist Jessie Ann Owens offers new and striking evidence that contrary to accepted theory, sixteenth-century composers did not use scores to compose--even to write complex vocal polyphony.

Drawing on sources that include contemporary theoretical treatises, documents and letters, iconographical evidence, actual fragments of composing slates, and numerous sketches, drafts, and corrected autograph manuscripts, Owens carefully reconstructs the step-by-step process by which composers between 1450 and 1600 composed their music. The manuscript evidence--autographs of more than thirty composers--shows the stages of work on a wide variety of music--instrumental and vocal, sacred and secular--from across most of Renaissance Europe. Her research demonstrates that instead of working in full score, Renaissance composers fashioned the music in parts, often working with brief segments, according to a linear conception. The importance of this discovery on editorial interpretation and on performance cannot be overstated.

The book opens with a broad picture of what has been known about Renaissance composition. From there, Owens examines the teaching of composition and the ways in which musicians and composers both read and wrote music. She also considers evidence for composition that occurred independent of writing, such as composing "in the mind" or composing with instruments. In chapters on the manuscript evidence, she establishes a typology both of the sources themselves and of their contents (sketches, drafts, fair copies). She concludes with case studies detailing the working methods of Francesco Corteccia, Henricus Isaac, Cipriano de Rore, and Giovanni Pierluigi da Palestrina.

This book will change the way we analyze and understand early music. Clear, provocative, and painstakingly researched, Composers at Work: The Craft of Musical Composition 1450-1600 makes essential reading for scholars of Renaissance music as well as those working in related fields such as sketch studies and music theory.

Kategorie:
Sztuka, Muzyka
Kategorie BISAC:
Music > History & Criticism - General
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780195129045
Rok wydania:
1998
Wydanie:
Revised
Ilość stron:
368
Waga:
0.54 kg
Wymiary:
22.86 x 15.24 x 2.08
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

the most comprehensive and enlightening study of Renaissance musical compostion yet written ... This excellent book is important not only for its general theory but for its illumination of the everyday



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia