• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Książki:  » Sztuka  » The Uses of Phobia : Essays on Literature and Film

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2356919]
• Literatura piękna
 [1528081]
• Turystyka
 [83198]
• Informatyka
 [206002]
• Komiksy
 [30243]
• Encyklopedie
 [25035]
• Dziecięca
 [521036]
• Hobby
 [129040]
• AudioBooki
 [28122]
• Literatura faktu
 [218008]
• Muzyka CD
 [12315]
• Słowniki
 [2465]
• Inne
 [424627]
• Kalendarze
 [984]
• Podręczniki
 [119807]
• Poradniki
 [474825]
• Religia
 [383511]
• Czasopisma
 [351]
• Sport
 [76671]
• Sztuka
 [206644]
Architektura
[72275]
Muzyka
[54857]
• CD, DVD, Video
 [1791]
• Technologie
 [144579]
• Zdrowie
 [86637]
• Książkowe Klimaty
 [61]
• Puzzle, gry
 [1872]
• Large Print
 [36866]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Uses of Phobia : Essays on Literature and Film

ISBN-13: 9781444333848 / Miękka / 2010 / 180 str.

David Trotter
The Uses of Phobia : Essays on Literature and Film David Trotter   9781444333848  - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

    

The Uses of Phobia : Essays on Literature and Film

ISBN-13: 9781444333848 / Miękka / 2010 / 180 str.

David Trotter
cena 113,69 zł
(netto: 108,28 VAT:  5%)
Termin realizacji zamówienia:
ok. 25-30 dni roboczych.

Darmowa dostawa!

The essays brought together in this book understand phobia not as a pathology, but as a versatile moral, political, and aesthetic resource - and one with a history. They demonstrate that enquiry into strong feelings of aversion has enabled writers and film-makers to say and show things they could not otherwise have said or shown; and in this way to get profoundly and provocatively to grips with the modern condition.

  • Makes extensive reference to original readings of a wide range of literary texts and films, from the 1850s to the present
  • Places a strong emphasis on the value phobia has held, in particular, for women activists, writers, and film-makers
  • Discusses a range of writers and film-makers from Dickens, Thackeray, and George Eliot through Hardy, Joyce, Ford and Woolf; from Jean Renoir through Hitchcock and Truffaut to Margarethe von Trotta and Pedro Almodovar
  • Intervention in key debates in cultural theory and cultural history

Kategorie:
Sztuka
Kategorie BISAC:
Performing Arts > Film - History & Criticism
Literary Criticism > Semiotics & Theory
Seria wydawnicza:
Critical Quarterly Book Series
ISBN-13:
9781444333848
Rok wydania:
2010
Numer serii:
000357616
Ilość stron:
180
Waga:
0.24 kg
Wymiary:
22.9 x 15.3 x 0.7
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

Introduction.

Chapter 1. Household Clearances in Victorian Fiction.

Chapter 2. The Invention of Agoraphobia.

Chapter 3. Naturalism’s Phobic Picturesque.

Chapter 4. Feminist Phobia.

Chapter 5. Modernist Toilette.

Chapter 6. British First World War Combat Fiction.

Chapter 7. Ford against Joyce and Lewis.

Chapter 8. Hitchcock’s Modernism.

Chapter 9. Phoning It In.

Chapter 10. Lynne Ramsay’s Ratcatcher.

Index.

David Trotter is King Edward VII Professor of English Literature at the University of Cambridge. He was co–founder of the Cambridge Screen Media Group, and has published extensively on nineteenth– and twentieth–century British and American literature.

The essays brought together in this book understand phobia not as a pathology, but as a versatile moral, political, and aesthetic resource – and one with a history. They demonstrate that enquiry into strong feelings of aversion has enabled writers and film–makers to say and show things they could not otherwise have said or shown; and in this way to get profoundly and provocatively to grips with the modern condition.

The essays are arranged in such a way as to chart phobia′s unfolding as a resource in literature and film since 1850. They pose the question ‘What does phobia know?’ in relation to a range of writers and film–makers: from Dickens, Thackeray, and George Eliot through Hardy, Zola, Joyce, Ford, Mansfield, and Woolf to Tony Harrison and Buchi Emecheta; from Jean Renoir through Hitchcock, Wyler, Kurosawa, and Truffaut to Margarethe von Trotta, Pedro Almodóvar, and Lynne Ramsay. They take issue in particular with the pre–eminent status the concept of trauma has recently acquired in cultural theory and cultural history. In so doing contribute to and re–shape the current preoccupation with ordinariness.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl
Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl
Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2021 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2019 DolnySlask.com Agencja Internetowa
Wtyczki do przeglądarki Firefox i IE:
Autor | ISBN13 | Tytuł
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - Płatności Payu
Przechowalnia Przechowalnia