Opracowany w latach 80. Boeing 747-400 stał się najpopularniejszym wariantem tego samolotu. Szerokokadłubowy dwupokładowiec został podstawowym samolotem dalekodystansowym wielu przewoźników z całego świata. Popularność zdobyła również wersja towarowa. W XXI wieku producent opracował kolejną odmianę oznaczoną 747-8, produkowaną do dziś.
Opracowany w latach 80. Boeing 747-400 stał się najpopularniejszym wariantem tego samolotu. Szerokokadłubowy dwupokładowiec został podstawowym sa...
Dalekodystansowy Airbus A350 XWB został zaprezentowany w 2006 r. jako następca rodziny A330/340. Jest to pierwszy samolot Airbusa zbudowany w przeważającej części z materiałów kompozytowych. Do połowy 2019 r. linie lotnicze otrzymały 288 z prawie 900 zamówionych dotychczas A350.
Dalekodystansowy Airbus A350 XWB został zaprezentowany w 2006 r. jako następca rodziny A330/340. Jest to pierwszy samolot Airbusa zbudowany w przew...
Trójsilnikowy samolot krótkiego i średniego zasięgu Trident powstał na początku lat 60. jako de Havilland DH121 i był produkowany seryjnie przez firmę Hawker Siddeley. Maszyna posiadała nowoczesną awionikę, pozwalającą na automatyczne lądowanie w trudnych warunkach pogodowych. Spośród 117 zbudowanych egzemplarzy większość służyła w liniach British European Airways.
Trójsilnikowy samolot krótkiego i średniego zasięgu Trident powstał na początku lat 60. jako de Havilland DH121 i był produkowany seryjnie...
Iljuszyn Ił-86 był pierwszym szerokokadłubowym samolotem komunikacyjnym zbudowanym w Związku Sowieckim w latach 70. Od roku 1980 zabierające ponad 300 pasażerów maszyny obsługiwały najpopularniejsze połączenia krajowe Aeroflotu. Następcą modelu 86 jest dalekodystansowy Ił-96, używany do dziś przez operatorów z Rosji i Kuby
Iljuszyn Ił-86 był pierwszym szerokokadłubowym samolotem komunikacyjnym zbudowanym w Związku Sowieckim w latach 70. Od roku 1980 zabierające ...