• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Women′s Status in Higher Education: Equity Matters: AEHE, Volume 37, Number 1 » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Women′s Status in Higher Education: Equity Matters: AEHE, Volume 37, Number 1

ISBN-13: 9781118073346 / Angielski / Miękka / 2011 / 152 str.

Elizabeth J. Allan
Women′s Status in Higher Education: Equity Matters: AEHE, Volume 37, Number 1 Elizabeth J. Allan 9781118073346 John Wiley & Sons Inc - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Women′s Status in Higher Education: Equity Matters: AEHE, Volume 37, Number 1

ISBN-13: 9781118073346 / Angielski / Miękka / 2011 / 152 str.

Elizabeth J. Allan
cena 112,91 zł
(netto: 107,53 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 111,75 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

An up-to-date review of gender equity in American universities with proven strategies for researchers and practitioners This book provides an in-depth review of the current state of gender equality in higher education in the U.S. Award-winning author and educator Dr. Elizabeth Allan draws upon a range of feminist theories to provide a conceptual framework for addressing the subject. She presents a wealth of statistics, theories, programs, policies, and practices impacting the status of women in higher education. And she outlines proven strategies for researchers and practitioners concerned with gender equity in American colleges and universities.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Administration - General
Wydawca:
John Wiley & Sons Inc
Seria wydawnicza:
J–B ASHE Higher Education Report Series (AEHE)
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781118073346
Rok wydania:
2011
Dostępne języki:
Angielski
Numer serii:
000339077
Ilość stron:
152
Waga:
0.27 kg
Wymiary:
22.722.7 x 13.422.7 x 13.4 x 1
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

"This important volume contains a wealth of the latest statistics, theories, programs, policies, and practices regarding the status of women throughout the field of higher education. Further, the call to limit the use of liberal feminism and expand knowledge and use of various feminist theories provides tangible strategies for researchers and practitioners as we work on equity for women in higher education–a status not yet attained."

 

PENNY PASQUE, ASSOCIATE PROFESSOR,EDUCATIONAL LEADERSHIP & POLICY STUDIES, JEANNINE RAINBOLT
COLLEGE OF EDUCATION AND WOMEN S & GENDER STUDIES, UNIVERSITY OF OKLAHOMA

The Review of Higher Education,
Spring 2013

 

Executive Summary vii

Foreword xi

Acknowledgments xv

Women s Status in Higher Education: Background and Significance 1

Guiding Assumptions and Questions 3

Historical Context 4

Legislative and Policy Initiatives 7

Women in the Curriculum 8

Scholarship 9

Organization of this Monograph 12

Framing Women s Status Through Multiple Lenses 15

Why Theory? 16

Why Feminist Theory? 17

Multiple Frames 19

Summary 31

Examining Women s Status: Access and Representation as Key Equity Indicators 37

Women s Access to Postsecondary Education 38

Representation of Women Students in Higher Education 42

Cocurricular Representation 47

Graduate Students 50

Faculty 52

Women Staff in Higher Education 55

Women and Governing Boards 61

Summary 62

Examining Women s Status: Campus Climate and Gender Equity 65

Classroom Climate 67

Climate Beyond the Classroom 70

Climate for Women Staff, Faculty, and Administrators 75

Salary Equity 88

Summary 90

Advancing Women s Status: Analyzing Predominant Change Strategies 93

Organizing Schemes 94

Enhancing Gender Equity 98

Summary 117

Implications and Recommendations 119

Recommendations for Further Research 119

Implications 121

Recommendations for Practice 124

Summing Up 125

References 127

Name Index 149

Subject Index 155

About the Author 163



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia