• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Tourism in the USA: A Spatial and Social Synthesis » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Tourism in the USA: A Spatial and Social Synthesis

ISBN-13: 9780415956857 / Angielski / Miękka / 2009 / 222 str.

Dimitri Ioannides
Tourism in the USA: A Spatial and Social Synthesis Ioannides, Dimitri 9780415956857  - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Tourism in the USA: A Spatial and Social Synthesis

ISBN-13: 9780415956857 / Angielski / Miękka / 2009 / 222 str.

Dimitri Ioannides
cena 253,08 zł
(netto: 241,03 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 246,78 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

The United States continues to provide opportunities for travel and tourism to domestic and international travellers. This is the first book to offer students a comprehensive overview of both tourism and travel in this region, paying specific attention to the disciplines of Geography, Tourism Studies and, more generally, Social Science. Tourism in the USA explains the evolution of tourism paying attention to the forces that shaped the product that exists today. The focus of the book includes the manner in which tourism has played out in various contexts; the role of federal, state, and local policy is also examined in terms of the effects it has had on the US travel industry and on destinations. The various elements of tourism demand and supply are discussed and the influence that transportation (especially Americans' high personal mobility rates and love affair with the auto) has had on the sector highlighted. The economics of tourism are fleshed out before focusing more narrowly on both the urban and rural settings where tourism occurs. A look into the manner in which the spatial structure of cities is transformed through tourism is also offered. Additionally, a brief examination of future issues in American tourism is presented along with explanations concerning the ascendancy of tourism as an economic development tool in various areas. The book combines theory and practice as well as integrating a range of useful student orientated resources to aid understanding and spur further debate, which can be used for independent study or in class exercises. These include:

  • 'Closer Look' case studies with reflective questions to help show theory in practice and encourage critical thinking about tourism developments in this region
  • 'Discussion Questions' at the end of each chapter encourage stimulating debates
  • 'Further Reading' sections direct the readers to related book and web resources so that they can learn more about the topics covered in each chapter.
Written in an engaging style and supported with visual aids, this book will provide students globally with an in-depth and essential understanding of the complexities of tourism and travel in the USA.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Industries - Park & Recreation Management
Sports & Recreation > Sport i wypoczynek
Business & Economics > Industries - Hospitality, Travel & Tourism
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415956857
Rok wydania:
2009
Ilość stron:
222
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

1. Introduction  2. American Tourism: A Study through Time  3. The Institutional Setting for Tourism in the United States  4. Demand for Tourism in the United States  5. Tourist Attractions, Tourism Types, Accommodations, and Intermediaries  6. The Transportation System  7. Tourism’s Economic Significance  8. Urban Tourism in the US  9. On the Road to Small Town USA: Rural Tourism and its Significance  10. Conclusions



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia