• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Global Enterprise : Entrepreneurship and Value Creation » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Global Enterprise : Entrepreneurship and Value Creation

ISBN-13: 9780789023391 / Angielski / Twarda / 2006 / 390 str.

Professor Riad A. Ajami
The Global Enterprise : Entrepreneurship and Value Creation Riad A. Ajami 9780789023391 International Business Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Global Enterprise : Entrepreneurship and Value Creation

ISBN-13: 9780789023391 / Angielski / Twarda / 2006 / 390 str.

Professor Riad A. Ajami
cena 436,25
(netto: 415,48 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 428,13
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Entrepreneurial ideas that look great on the drawing board can turn out to be deal breakers when introduced in real markets, even when they've been put through the toughest business modeling tests. The Global Enterprise examines how a healthy relationship between entrepreneurship and globalization can combine with new methods of knowledge creation to enhance economic development and build firm sustainability. This unique book takes a fresh and innovative approach to the practical aspects of international business, including economic cluster formation, network formation, market entry, public policy controls and incentives, economic competitiveness, and the creation of value.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > International - General
Wydawca:
International Business Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780789023391
Rok wydania:
2006
Ilość stron:
390
Waga:
0.75 kg
Wymiary:
21.5x16.1x3.1
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01

  • About the Editors
  • Contributors
  • Foreword (Gail Arch)
  • Acknowledgments
  • Introduction (Riad A. Ajami and Marca Marie Bear)
  • I. GLOBALIZATION: BUILDING FIRM SUSTAINABILITY
  • Chapter 1. Science and Technology: Policies for Competitiveness in the Twenty-First Century (Edward J. Malecki)
  • Introduction
  • The Necessity for Science and Technology
  • Global Competitiveness
  • Learning: Various Forms, All Necessary
  • Flexibility and the New Rules of Competition
  • Technology Transfer: Not an Easy Route to Competitiveness
  • The Challenge of Technology Upgrading
  • Conclusions and Suggestions for Policy
  • Chapter 2. The Impact of the Institutional Environment on Eastern European Economies: Corporate Strategy of Small and Medium-Sized Enterprises (Stephan Bourcieu)
  • Introduction
  • Acting on the Institutional Environment
  • Presentation of Results
  • Conclusion
  • Chapter 3. International Location of Research and Development: Which Dimensions Lead to the Decision? (Patrice Houdayer and Frédéric Fontante)
  • Introduction
  • Identification of Variables for International Location of R&D
  • Research Methodology and Description of Sample
  • Analysis of Results and Discussion
  • Conclusion
  • II. ENTREPRENEURSHIP AND PUBLIC POLICY: ECONOMIC COMPETITIVENESS
  • Chapter 4. Entrepreneurship Policy, Economic Development, and Competitiveness: A Study of Culture, Public Policy, and Enterprise in the Asia-Pacific Region (Leo Paul Dana)
  • Introduction
  • Culture
  • Public Policy
  • Hong Kong
  • Japan
  • Macao
  • North Korea
  • Singapore
  • South Korea
  • Vietnam
  • Conclusion
  • Chapter 5. The Entrepreneur’s Influence on Firms’ International Behavior (Svante Andersson)
  • Literature Review
  • Methodology
  • Case Analysis
  • Discussion
  • Implications and Further Research
  • Chapter 6. Entrepreneurship in the Experience Economy: The Evolution of the Hard Rock Café (Stephen V. Horner, Todd H. Chiles, and Long W. “Rico” Lam)
  • Introduction
  • History of the Hard Rock Café
  • The Founders of the Hard Rock Café
  • The Leaders of Hard Rock Café International
  • Hard Rock Café International Current Operations
  • Industry and Competitive Environment
  • Managing a Cultural Brand
  • Current Issues Facing Management
  • Chapter 7. The Impact of Technological Activities of Multinational Enterprise Subsidiaries on Host Countries: The Case of Non-U.S. Subsidiaries of Computer and Electronics Multinational Enterprises Operating in the United States (Kamel Abdallah, Riad A. Ajami, and Marca Marie Bear)
  • Introduction
  • MNE Technology Transfer and Host Country Economic Competitiveness
  • Research Objective
  • Macrocomparative Government Technology Policies
  • Analysis of Studies
  • Impact of Foreign Subsidiaries of Multinational Enterprises on U.S. Technology Policy
  • Research Propositions and Data Collection
  • Results
  • Conclusion and Contributions
  • Chapter 8. Corporate Performance in Jordan: A Macroanalysis (Muhsen Makhamreh)
  • Introduction
  • Measures of Corporate Performance
  • Methodology
  • Findings of the Study
  • Conclusions and Recommendations
  • III. KNOWLEDGE CREATION: KNOWLEDGE MANAGEMENT, KNOWLEDGE TRANSFER, AND CLUSTER FORMATION
  • Chapter 9. Cultural Ontology Specifications for Interorganizational Knowledge Processes (El-Sayed Abou-Zeid)
  • Introduction
  • Interorganizational Knowledge Processes and Their Cultural Dimensions
  • Toward Cult

Marca Marie Bear, Erdener Kaynak, Riad Ajami



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia