• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Status in Management and Organizations » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Status in Management and Organizations

ISBN-13: 9780521115452 / Angielski / Twarda / 2010 / 374 str.

Irvine) Jone L. Pearce (University of California
Status in Management and Organizations Jone L. Pearce (University of California, Irvine) 9780521115452 Cambridge University Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Status in Management and Organizations

ISBN-13: 9780521115452 / Angielski / Twarda / 2010 / 374 str.

Irvine) Jone L. Pearce (University of California
cena 346,16
(netto: 329,68 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 344,76
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

People go to extraordinary lengths to gain and defend their status. Those with higher status are listened to more, receive more deference from others, and are perceived as having more power. People with higher status also tend to have better health and longevity. In short, status matters. Despite the importance of status, particularly in the workplace, it has received comparatively little attention from management scholars. It is only relatively recently that they have turned their attention to the powerful role that social status plays in organizations. This book brings together this important work, showing why we should distinguish status from power, hierarchy and work quality. It also shows how a better understanding of status can be used to address problems in a number of different areas, including strategic acquisitions, the development of innovations, new venture funding, executive compensation, discrimination, and team diversity effects.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Organizational Behavior
Social Science > Antropologia - Kultury
Wydawca:
Cambridge University Press
Seria wydawnicza:
Cambridge Companions to Management
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780521115452
Rok wydania:
2010
Dostępne języki:
Angielski
Numer serii:
000354384
Ilość stron:
374
Waga:
0.72 kg
Wymiary:
23.523.5 x 15.723.5 x 15.7 x 2
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

List of figures; List of tables; List of contributors; Foreword; Preface; 1. Introduction: the power of status Jone L. Pearce; Part I. How Status Differences are Legitimated: 2. Divergence in status evaluation: theoretical implications for a social construction view of status building Bilian Ni Sullivan and Daniel Stewart; 3. Maintaining but also changing hierarchies: what social dominance theory has to say James O'Brien and Joerg Dietz; Part II. The Influence of Status on Markets: 4. The importance of status in markets: a market identity perspective Michael Jensen, Bo Kyung Kim and Heeyon Kim; 5. On the need to extend tournament theory through insights from status research Michael Nippa; Part III. The Role of Status in New Industries and Ventures: 6. The cultural context of status: generating important knowledge in nanotechnology Tyler Wry, Michael Lounsbury and Royston Greenwood; 7. Venture launch and growth as a status-building process M. Kim Saxton and Todd Saxton; Part IV. When Ascriptive Status Trumps Achieved Status in Teams: 8. Status cues and expertise assessment in groups: how group members size one another up… and why it matters J. Stuart Bunderson and Michelle A. Barton; 9. The malleability of race in organizational teams: a theory of racial status activation Melissa C. Thomas-Hunt and Katherine W. Phillips; Part V. Status in the Workplace: 10. Resolving conflicts between status distinctiveness in individual identity: a framework of multiple identity displays Kimberly D. Elsbach; 11. Organizational justice and status: theoretical perspectives and promising directions Jerald Greenberg and Deshani B. Ganegoda; Part VI. Developing Status and Management Knowledge: 12. The value of status in management and organization research Jone L. Pearce; Index.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia