• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

New Directions for Equity in Mathematics Education » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

New Directions for Equity in Mathematics Education

ISBN-13: 9780521471527 / Angielski / Twarda / 1995 / 380 str.

Walter G. Secada; Elizabeth Fennema; Lisa Byrd
New Directions for Equity in Mathematics Education Walter G. Secada Elizabeth Fennema Lisa Byrd 9780521471527 Cambridge University Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

New Directions for Equity in Mathematics Education

ISBN-13: 9780521471527 / Angielski / Twarda / 1995 / 380 str.

Walter G. Secada; Elizabeth Fennema; Lisa Byrd
cena 513,58 zł
(netto: 489,12 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 458,40 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

The issue of how to provide equitable schooling for ethnic and linguistic minorities has come to the forefront of education. This volume brings together top researchers to examine equity from the standpoint of mathematics education--an excellent forum for the topic, since the results are quantifiable. The first essays address broad cultural issues, such as how social class and our notion of merit enter into education. The second section of the book analyzes gender issues in math learning, and the final section examines language and mathematics. A number of themes cut across these three groupings. For example, a critique of the reform movement surfaces in several chapters; many of the chapters look closely at teachers and the dynamics of the classroom, and chapters in different sections address issues of teacher empowerment and skill upgrading. Researchers, students, and policy makers in education, psychology, and cognitive science will want to read these provocative contributions.

Kategorie:
Nauka, Matematyka
Kategorie BISAC:
Mathematics > Study & Teaching
Psychology > Education & Training
Education > Educational Psychology
Wydawca:
Cambridge University Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780521471527
Rok wydania:
1995
Ilość stron:
380
Waga:
0.69 kg
Wymiary:
24.08 x 16.51 x 2.51
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01

"This volume will be useful for education researchers and those involved in the design of gender equity programs in math and science." The Monthly Forum on Women in Higher Education

Part I. Introduction: 1. The Quasar project: equity concerns meet mathematics education reform in the middle school; 2. Can equity thrive in a culture of mathematical excellence?; 3. Equity and mathematics education; 4. Making mathematics meaningful in multicultural contexts; 5. Social and critical dimensions for equity in mathematics education; 6. Equity in mathematics education: class in the world outside the class; 7. Economics, equity, and the national mathematics assessment: are we creating a national tollroad?; Part II. Equity Inside the Mathematics Classroom: Fact or Artefact?: 8. Redefining the 'girl problem in mathematics'; 9. Gender and mathematics from a feminist standpoint; 10. Attitudes, persistence, and mathematics achievement: qualifying race and sex differences; Part III. Making Inequality: Issues of Language and Meanings in Mathematics Teaching with Hispanic Students: 11. Equity in the future tense: redefining relationships among teachers, students, and science in linguistic minority classrooms; 12. Taking power seriously: new directions in equity in mathematics education and beyond.

Fennema, Elizabeth Elizabeth Fennema is Emerita Professor of Curricul... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia