• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Globalising Everyday Consumption in India: History and Ethnography » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Globalising Everyday Consumption in India: History and Ethnography

ISBN-13: 9781032024356 / Angielski / Miękka / 2023 / 246 str.

Bhaswati Bhattacharya; Henrike Donner
Globalising Everyday Consumption in India: History and Ethnography Bhaswati Bhattacharya Henrike Donner 9781032024356 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Globalising Everyday Consumption in India: History and Ethnography

ISBN-13: 9781032024356 / Angielski / Miękka / 2023 / 246 str.

Bhaswati Bhattacharya; Henrike Donner
cena 194,66
(netto: 185,39 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 186,33
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

This book brings together historical and ethnographic perspectives on Indian consumer identities.

This book brings together historical and ethnographic perspectives on Indian consumer identities.

Through an in-depth analysis of local, regional, and national histories of marketing, regulatory bodies, public and domestic practices, this interdisciplinary volume charts the emergence of Indian consumer society and discusses commodity consumption as a main feature of Indian modernity.

Nationalist discourse was shaped by moral struggles over consumption patterns that became a hallmark of middle-class identity. But a number of chapters demonstrate how a wide range of social strata were targeted as markets for everyday commodities associated with global lifestyles early on. A section of the book illustrates how a new group of professionals engaged in advertising trying to create a market shaped tastes and discourses and how campaigns provided a range of consumers with guidance on ‘modern lifestyles’. Chapters discussing advertisements for consumables like coffee and cooking oil, show these to be part of new public cultures. The ethnographic chapters focus on contemporary practices and consumption as a main marker of class, caste and community. Throughout the book consumption is shown to determine communal identities, but some chapters also highlight how it reshapes intimate relationships. The chapters explore the middle-class family, microcredit schemes, and metropolitan youth cultures as sites in which consumer citizenship is realised.

The book will be of interest to readers from a range of disciplines, including anthropology, history, geography, sociology, South Asian studies, and visual cultures.

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Social Science > Ethnic Studies - General
Social Science > Regional Studies
Business & Economics > Makroekonomia
Wydawca:
Routledge
Seria wydawnicza:
Routledge Contemporary South Asia
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781032024356
Rok wydania:
2023
Dostępne języki:
Numer serii:
000321727
Ilość stron:
246
Oprawa:
Miękka
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

Introduction 1. Notes on the advertisement and the advertising agency in India’s twentieth century  2. A magic system? Print publics, consumption, and advertising in modern Tamil Nadu  3. Making the ideal home? Advertising of electrical appliances and the education of the middle-class consumer in Bombay, 1925-40  4. Wooing Indians with new smokes: cigarette and bidi advertising in British India  5. Creating desire in the name of the nation, 1947-65  6. Consuming the home: creating consumers for the middleclass house in India, 1920-60  7. Drink it the damn way we want: some reflections on the promotion and consumption of coffee in India in the twentieth century.  8. The Housewife goes to Market: Food, Work, and Neoliberal Selves in Kolkata Middle-class Families  9. Consumer citizenship and Indian Muslim youth  10. Consuming credit: microfinance and making credit markets at the bottom of the pyramid



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia