• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Global Media Ethics and the Digital Revolution » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Global Media Ethics and the Digital Revolution

ISBN-13: 9781032067247 / Angielski

Noureddine Miladi
Global Media Ethics and the Digital Revolution Noureddine Miladi 9781032067247 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Global Media Ethics and the Digital Revolution

ISBN-13: 9781032067247 / Angielski

Noureddine Miladi
cena 195,46 zł
(netto: 186,15 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 193,06 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

This volume responds to the challenges posed by the rapid developments in satellite TV and digital technologies, addressing media ethics from a global perspective to discuss how we can understand journalism practice in its cultural contexts.

This volume responds to the challenges posed by the rapid developments in satellite TV and digital technologies, addressing media ethics from a global perspective to discuss how we can understand journalism practice in its cultural contexts.

An international team of contributors draw upon global and non-Western traditions to discuss the philosophical origins of ethics and the tension that exists between media institutions, the media market and political/ideological influencers. The chapters then unveil the discrepancies among international journalists in abiding by the ethics of the profession and the extent to which media ethics are understood and applied in their local context/environment. Arguing that the legitimacy of ethics comes not from the definition per se, but from the extent to which it leads to social good, the book posits this should be the media’s raison d'être to abide by globally accepted ethical norms in order to serve the common good.

Taking a truly global approach to the question of media ethics, this volume will be an important resource for scholars and students of journalism, communication studies, media studies, sociology, politics and cultural studies.

Kategorie:
Nauka, Kultura. Etnografia
Kategorie BISAC:
Social Science > Media Studies
Language Arts & Disciplines > Communication Studies
Philosophy > Ethics & Moral Philosophy
Wydawca:
Routledge
Seria wydawnicza:
Routledge Research in Journalism
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781032067247

Introduction: Digital Media Explosion and the Question of Ethics  Part 1: Media Ethics Revisited  1. Political Correctness in a Digital Age: The Ethical Implications of a Hegemonic Discourse  2. Impartiality, Fairness and the Bias of Empire: Technologies of Freedom or Constraint?  3. Freedom of Expression and Social Responsibility: Contested World Views on Media Ethics  4. Global Media Ethics: Ideology, Politics, and Eurocentrism  5. Rethinking Global Media Ethics for a ‘post-American’ World  Part 2: Media Ethics in Practice  6. Freedom of Speech, Responsibility and Human Rights in Islam  7. Philosophical Roots of Ethics in the Islamic Tradition  8. Ethics of Investigative Journalism  9. Fake News as a Challenge for Media Credibility  10. Media Ethics and the Challenges of Democratic Transition in Tunisia  11. Journalism Ethics and Conflict Sensitive Reporting: The Case of Al Jazeera Network  Part 3: Global Media Ethics Global Challenges  12. Journalistic Deontology in News Coverage of Poverty in the Digital Age: Why Objectivity is bad when reporting on inequality  13. The Culture of Framing Terminologies  14. Tracing Securitisation of Narratives and Images in the Global Media Discourse  15. Decolonising African Journalism Ethics: From Afriethics to Afrokology

Noureddine Miladi is Professor of Media and Communication at Qatar University. He is former head of the Department of Mass Communication and President of the Arab Media and Communication Network (AMCN.online). He is editor of JAMMR, the first peer-reviewed English journal in Arab media and society.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia