• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Evaluation of International Friction Index and High-Friction Surfaces » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Evaluation of International Friction Index and High-Friction Surfaces

ISBN-13: 9783639173291 / Angielski / Miękka / 2009 / 88 str.

Julio Roa
Evaluation of International Friction Index and High-Friction Surfaces Julio Roa 9783639173291 VDM Verlag - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Evaluation of International Friction Index and High-Friction Surfaces

ISBN-13: 9783639173291 / Angielski / Miękka / 2009 / 88 str.

Julio Roa
cena 219,69
(netto: 209,23 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 219,69
Termin realizacji zamówienia:
ok. 10-14 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Highway agencies have an obligation to provide users with optimal pavement surface under various weather conditions throughout the year. A satisfactory pavement surface should exhibit good friction and texture depth to reduce roadway highway accidents. There have been numerous research efforts by different countries and agencies to better understand the behavior of friction testing devices and the influence of texture, speed, and other external conditions on their measurements. The first part of this research presents a research effort to compare and harmonize texture and skid resistance measurements taken with various devices on 24 pavement sections with a wide range of textures. Measurements were compared and the International Friction Index (IFI) calculated following PIARC and ASTM steps. This research presents a study of the High-Friction Surfaces available on the U.S. and their performance (friction and texture) in different applications, under different weather conditions, and in various locations. This thesis also presents the results of the benefit‐ cost analysis for the studied HFS.

Highway agencies have an obligation to provide users with optimal pavement surface under various weather conditions throughout the year. A satisfactory pavement surface should exhibit good friction and texture depth to reduce roadway highway accidents. There have been numerous research efforts by different countries and agencies to better understand the behavior of friction testing devices and the influence of texture, speed, and other external conditions on their measurements. The first part of this research presents a research effort to compare and harmonize texture and skid resistance measurements taken with various devices on 24 pavement sections with a wide range of textures. Measurements were compared and the International Friction Index (IFI) calculated following PIARC and ASTM steps. This research presents a study of the High-Friction Surfaces available on the U.S. and their performance (friction and texture) in different applications, under different weather conditions, and in various locations. This thesis also presents the results of the benefit‐ cost analysis for the studied HFS.

Kategorie:
Technologie
Kategorie BISAC:
Technology & Engineering > Engineering (General)
Wydawca:
VDM Verlag
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783639173291
Rok wydania:
2009
Ilość stron:
88
Waga:
0.14 kg
Wymiary:
22.86 x 15.24 x 0.53
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

Julio Roa, Project Engineer with American Infrastructure, received a Master of Science in Transportation Infrastructure and Systems Engineering from Virginia Tech in 2008. He earned a Bachelor of Science in Civil Engineering from the Universidad Iberoamericana (UNIBE) in 2005.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia