• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Advertising and Commodity Culture in Joyce » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Advertising and Commodity Culture in Joyce

ISBN-13: 9780813016320 / Angielski / Twarda / 1998 / 224 str.

Garry Martin Leonard; Zack Bowen
Advertising and Commodity Culture in Joyce Garry Martin Leonard Zack Bowen 9780813016320 University Press of Florida - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Advertising and Commodity Culture in Joyce

ISBN-13: 9780813016320 / Angielski / Twarda / 1998 / 224 str.

Garry Martin Leonard; Zack Bowen
cena 243,89 zł
(netto: 232,28 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 236,52 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

"The first comprehensive study of Joyce and the advertising/commodity nexus. . . . Provides the next step in understanding Joyce--for which Joyceans worldwide are ready and waiting. And it does so eloquently and persuasively and in enormously careful detail and depth of vision. . . . I love this book; I learned from this book. . . . An up-to-date and dramatically useful inquiry into Joycean modernism."--Cheryl Herr, University of Iowa"The best book on Joyce I have read in years. . . . Leonard] offers new insights, novel readings, and creative interpretations on every page, and all in a brilliantly funny, irreverent prose which captures the moment or the character like a Joycean epiphany."--Zack Bowen
Garry Leonard looks in detail at Joyce s representation of a phenomenon that dominates the contemporary landscape: advertising. Taking readers back to its beginnings, Leonard shows that advertising was a central preoccupation of Joyce, one that helps us unravel his often difficult style.
Building on the work of cultural theorists like Lacan, Foucault, Baudrillard, Irigiray, and others, Leonard examines commodity culture in Joyce's work and demonstrates the ways in which characters use (or are used by) modern advertising techniques to make their own identities more intelligible and to fill the Lacanian "permanent lack" of modern identity.
The commonality of religion and advertising, the use of "kitsch" as a rhetorical device, the commodity market's exploitation of the proletariat, the role of pornography, the impact of advertising's "normative" modes of dress and behavior, and the role of the modern city as a modernist trope are all explored as aspects of Joyce's work or as pressures faced by his characters. As Leonard demonstrates, "culture" in Joyce is the product of a complex response to psychological, sociological, political, economic, and aesthetic pressures. In Joyce, advertising, as a product of that culture, serves both to reinforce the hegemonic discourse of the day and to subvert it.
Excellent work has been done on aspects of commodity culture in Joyce by writers as diverse as Bonnie Kime Scott, Jennifer Wicke, and Brandon Kershner (Joyce and Popular Culture, UPF, 1996), but Leonard's is the first comprehensive study of Joyce and the advertising/commodity nexus, certain to be of equal interest to students and scholars of Joyce, modernism, and cultural studies.Garry Leonard is associate professor of English at the University of Toronto and author of Reading Dubliners Again: A Lacanian Perspective (1993)."

Kategorie:
Nauka, Literaturoznawstwo
Kategorie BISAC:
Literary Criticism > English, Irish, Scottish, Welsh
Wydawca:
University Press of Florida
Seria wydawnicza:
Florida James Joyce (Hardcover)
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780813016320
Rok wydania:
1998
Numer serii:
000008608
Ilość stron:
224
Waga:
0.57 kg
Wymiary:
31.9 x 23.7 x 2.3
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Leonard, Garry Martin Leonard-Associate professor of English at the Univ... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia