• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Optical Unconscious » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Optical Unconscious

ISBN-13: 9780262611053 / Angielski / Miękka / 1994 / 366 str.

Rosalind E. Krauss
The Optical Unconscious Rosalind E. Krauss 9780262611053 MIT Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Optical Unconscious

ISBN-13: 9780262611053 / Angielski / Miękka / 1994 / 366 str.

Rosalind E. Krauss
cena 325,58
(netto: 310,08 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 324,70
Termin realizacji zamówienia:
ok. 16-18 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

The Optical Unconscious is a pointed protest against the official story of modernism and against the critical tradition that attempted to define modern art according to certain sacred commandments and self-fulfilling truths. The account of modernism presented here challenges the vaunted principle of "vision itself." And it is a very different story than we have ever read, not only because its insurgent plot and characters rise from below the calm surface of the known and law-like field of modernist painting, but because the voice is unlike anything we have heard before. Just as the artists of the optical unconscious assaulted the idea of autonomy and visual mastery, Rosalind Krauss abandons the historian's voice of objective detachment and forges a new style of writing in this book: art history that insinuates diary and art theory, and that has the gait and tone of fiction. The Optical Unconscious will be deeply vexing to modernism's standard-bearers, and to readers who have accepted the foundational principles on which their aesthetic is based. Krauss also gives us the story that Alfred Barr, Meyer Shapiro, and Clement Greenberg repressed, the story of a small, disparate group of artists who defied modernism's most cherished self-descriptions, giving rise to an unruly, disruptive force that persistently haunted the field of modernism from the 1920s to the 1950s and continues to disrupt it today.In order to understand why modernism had to repress the optical unconscious, Krauss eavesdrops on Roger Fry in the salons of Bloomsbury, and spies on the toddler John Ruskin as he amuses himself with the patterns of a rug; we find her in the living room of Clement Greenberg as he complains about "smart Jewish girls with their typewriters" in the 1960s, and in colloquy with Michael Fried about Frank Stella's love of baseball. Along the way, there are also narrative encounters with Freud, Jacques Lacan, Georges Bataille, Roger Caillois, Gilles Deleuze, and Jean-Francois Lyotard.To embody this optical unconscious, Krauss turns to the pages of Max Ernst's collage novels, to Marcel Duchamp's hypnotic Rotoreliefs, to Eva Hesse's luminous sculptures, and to Cy Twombly's, Andy Warhol's, and Robert Morris's scandalous decoding of Jackson Pollock's drip pictures as "Anti-Form." These artists introduced a new set of values into the field of twentieth-century art, offering ready-made images of obsessional fantasy in place of modernism's intentionality and unexamined compulsions.

Kategorie:
Sztuka, Architektura
Kategorie BISAC:
Art > Criticism & Theory
Wydawca:
MIT Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780262611053
Rok wydania:
1994
Wydanie:
Revised
Numer serii:
000016966
Ilość stron:
366
Waga:
0.56 kg
Wymiary:
22.89 x 17.45 x 2.16
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Krauss, Rosalind E. Rosalind E. Krauss, University Professor at Columb... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia